Startpagina Alle diensten Voor particulieren Belastingteruggave Over het tarief. Je kent de kaartjes...

Voor particulieren

Schoolvakanties 2024-2025 Belastingvermindering voor werkende mensen (Arbeidskorting) Zo berekent u belastingaangifte Box 3 Belastingaftrek voor giften en liefdadigheidsinstellingen Algemene belastingvermindering (algemene heffingskorting) Bereken uw medische vergoedingsdrempel Lokale (gemeentelijke) belastingen Aftrek zorgkosten 2023 Gecombineerd belastingkrediet voor ouders van kinderen jonger dan 12 jaar (IACK) Moet u belasting betalen als u een kamer in uw huis verhuurt? Opgaaf wereldinkomen - Wereldwijde inkomensverklaring Weekenden en feestdagen 2024 Minimumloon 2024 Hoe geeft u zelf uw bankrekeningnummer door aan de Belastingdienst? Mijn belastingaangifte ligt al een hele tijd bij de Belastingdienst, maar er komt geen antwoord. Wat moeten we doen? Instructies: Zo vraagt ​​u subsidie ​​aan op Nalog.nl Vakantieregels in Nederland Belastingheffing over buitenlands inkomen in Nederland Belastingteruggave. Formulier M Brieven met machtigingen van de Belastingdienst Wat is jaaropgaaf Wat is een bijdrage Zvw? Instructies: Zo doet u belastingaangifte Belastingaftrek voor hypotheken en onderhoud van uw eigen woning Besparen op de energierekening in Nederland (subsidies voor betere warmte-isolatie) Over het tarief. Ontvangsten en kortingen (VIDEO) Ik wil helpen: Goede doelen en belastingen Box 3 / Box 3 - een boek met een beschrijving van alle webinars Voorlopige aanslag (voorlopige aanslag) - een optie voor wie niet in één keer, maar maandelijks belasting wil betalen of belastingaftrek wil ontvangen Fiscale partners Top 9 vragen over belastingaangifte beantwoord Overdrachtsbelasting - basisprincipes en innovaties vanaf 2021 Ziektekostenverzekering in Nederland (deel 2) Ziektekostenverzekering in Nederland (deel 1) "30% -regeling" en voorwaarden voor ontvangst Registratie van erfenis en schenkingen Extra zwangerschapsverlof Wat mag en wat mag er niet geïmporteerd worden in Nederland Belastingen op geïmporteerde goederen Hoe u een buitenlands rekeningnummer doorgeeft aan de belastingdienst Teruggave luchthavenbelasting (Schiphol) Hoe u een uitstelperiode krijgt voor het indienen van uw belastingaangifte De belangrijkste soorten belastingen in Nederland Nederlandse belastingbetaler Waar moet ik heen met mijn probleem?

Over het tarief. Ontvangsten en kortingen (VIDEO)

05.04.2022

Russische tekst hieronder

 

Yakbi buv-creaties, als de beoordeling van zapіv vіd bіzhentsіv, dan zou het thema van de passage hoger zijn dan de top drie. Hoe kom je aan de rand? Hoe verplaatst u zich door het midden van Nederland? Wat is ongevaarlijk? Wat betaal je hierna? Jak is goedkoper? І scho toch naar binnen bij dit enorme vervoer - Openbaar Vervoer (OV)? De versie is rijk, de chats worden geopend als voeding. Laten we proberen samen te komen.

 

Wat is het bulkvervoer van Nederland en hoe kom je er?

 

Het openbaar vervoer in Nederland bestaat uit metrolijnen en trams, maar ook uit bussen en veerboten. І zaliznit van regionale betekenis. Zelfde manier! zaliznit tezh. Ale, niet allemaal.

 

Hoe te begrijpen, hoe kan een vervoerder in het openbaar vervoer (OV) komen?

  • Nederlandse baaien (Nederlandse Spoorwegen) - tі, scho met geelblauwe trekjes - nam de concessie weg volgens de bestelling, bewaakt door de overslagpaden en treinen die niet betreden op het openbaar vervoer in Nederland.
  • Regionale overslagvervoerders – Connexxion, Qbuzz, Arriva, Keolis (Syntus/allGo) en EBS maken deel uit van het Nederlandse gemeentevervoer. In de regel is de stank van de rug op de routes van regionale betekenis en die van een andere kleur.
  • Bussen, trams en waterroutes uw eigen bedrijven bedienen – Connexxion, Qbuzz, Arriva, Keolis (Syntus/allGo).
  • Vervoer in de buurt van de "hoofdsteden". Op drie van de grootste plaatsen van Nederland wordt het bulktransport in handen gegeven van de oude Moskouse transportbedrijven. GVB te Amsterdam, RET te Rotterdam, HTM te Gaas. Deze bussen, trams en metrolijnen maken deel uit van het Nederlandse openbaar vervoer.

 

Dit zijn de belangrijkste vervoerders, we zijn onze diensten vandaag waardig. Daarnaast zijn er taxi's, speciale bussen en minibussen.

 

Reizen voor Oekraïners. Is het gratis?

 

езкоштовно – naar Nederland reizen en er lang over doen om over te stappen (24 jaar na het uur van aankomst in Nederland, controleer met uw ticket) voor alle soorten openbaar vervoer, inclusief het hele passagierscompartiment.

 

Marjan Rintel, algemeen directeur NS: “Je Oekraïense paspoort of identiteitskaart is je ticket optrekken naar Nederland."

 

Via de doba voor de zaliznichny passage NS-pulls toevallig betalen. Maar als je door de buit moet, niet door het hele land, niet op het geelblauwe stuk van de NS, dan kun je op het station of bij de conducteur een kaartje zonder kaartje vragen.

 

Ticket zonder contant geld Schrijf je totdat je het BSN-nummer weghaalt en de reis rechts opstuurt:

  • ga naar de ambassade naar de gemeente om documenten op te stellen;
  • maєte zustrіchati sіm'ї, yakі schoyno pribula;
  • virushaєte naar de dokter of naar de dokter;
  • ga naar de gemeente en betaal.

 

De reis kan noodzakelijk zijn, maar niet van toeristische aard. Als je het museum in de buurt van de justitiestad wilt zien, moet je voor de weg betalen.

 

Belangrijk:: Vanaf het moment dat het BSN wordt verwijderd, wordt de ritprijs betaald.

 

Boete voor reizen zonder ticket – 50 euro.

 

Hoe sparen onderweg?

 

  1. OV-chipkaart.

Vraag stations om aan u te verkopen OV-chipkaart. Dit is de belangrijkste vervoerskaart in het land, deze is geldig en in de spoorlijnen, in de metro, in trams en in bussen. Wie moet zelf betalen, wie plakt de kaart op een bankrekening, wie koopt een bankabonnement, wie compenseert het reizen.

 

  • Zie OV-kaarten:
    • anoniem (blakitna): een soort koristuvach zijn. Die koop je op het station voor 7.50 euro, en je kan het tegoed opwaarderen bij de servicecentra op de treinstations, bij speciale terminals (daar waar kaartjes verkocht worden) op de treinstations en in de metro, alsook bij de grote supermarkten;
    • persoonlijk (zjovta) - op zijn foto die datum van de Vlasnik, is mayzhe zavzhdi gebonden aan een rivierabonnement voor een bankrekening en een bankrekening voor het afschrijven van reiskosten;
    • zakelijk (blauw) - ook met een foto, plus een abonnement om voor het bedrijf te betalen, en de kaart geeft recht op een lichte reis in de spits.

 

  • Hoe kun je haar uitlachen?

Bij het in- en uitstappen van welk vervoermiddel dan ook, bent u verplicht een ticket of kaart aan de check-in/check-uit te bevestigen. In de metro en bij de incheckbalie voor de vlucht trekken іz rozhevym logo OV-chipkaart sta direct bij de ingang van het station of op het perron. In bussen en trams bevinden aanbouwdelen zich in het midden van de cabine. Het bedrag van de kaart wordt dan automatisch afgeschreven en de prijs is veel lager, ook als je een kaartje hebt gekocht bij de conducteur of in de automaat in het midden van de tram.

 

Belangrijk!

Als u een zwarte (anonieme) vervoerskaart opstuurt, wordt deze belast met een positief saldo, maar op het moment van de reis (inchecken) op de kaart wordt een bedrag geblokkeerd, voldoende om deze route tot het einde te betalen van de tand, en bij het verlaten (check-uit) Van de bus/tram/metro/verkeersblokkering wordt het bedrag van de kaart afgeschreven, wat overeenkomt met uw echte route. Als u de kaart niet toepast vóór het uitchecken bij de uitgang van het vervoer, wordt de reis als niet voltooid beschouwd: in plaats van het werkelijke tarief wordt u 4 euro (voor openbaar vervoer) en tot 20 euro in rekening gebracht (voor diepgang).

 

Bij het overstappen van het ene type plaatselijk vervoer naar het andere (van een tram naar een bus of een tram op een ander traject bijvoorbeeld) heb je є 20 credits (overstappen) zodat de route niet onderbroken wordt. De prijs voor zo'n reis met overstap zal ook lager zijn.

 

  1. Abonnement (zhovta abo blauwe OV-chipkaart).

Tse is relevant, alsof je Nederland al lang (al is het maar voor drie maanden) kwijt bent. U kunt een BSN-nummer ook afgeven na ontvangst van de rekening bij de bank.

 

De belangrijkste abonnementen geven 40% of 20% korting op vliegtickets, een korting voor kinderen en een eeuwkorting voor gepensioneerden in het geval van gemeentelijk openbaar vervoer. De tickethouder heeft het recht om nog drie passagiers mee te nemen met korting. Dat is genoeg voor één abonnement. Het recht op korting kan worden verdeeld over de dagen van tyzhnya of piekjaren - hier moet je respectvol het contract bewonderen.

 

Piektijd is vroeg en 's avonds van de werkdag, als je de behoefte voelt om te verhuizen, wie kan zich haasten om te werken of thuis te komen: van 6 tot 30 uur vroeg en van 9 tot 00 uur 's avonds.

 

Daljaren - uur van 9 tot 00 uur en van 16 tot 00 uur op werkdagen, evenals weekends en feestdagen.

 

De belangrijkste en meest populaire tariefplannen voor abonnementen:

  • Basis - geen kortingen. Voor rust, die zelden in prijs zal stijgen; het tarief (kaart) van bijlagen op de bankrekening, het is niet nodig om de balans te volgen, u kunt opschieten in de trekjes van het openbaar vervoer van de stad. Servicetarief - 0 euro (gratis), u betaalt alleen uw eigen tarief.
  • Flex Dal Voordeel: geeft recht op 40% korting voor trekken op het hoogtepunt van het jaar, de feestdagen zijn heilig; u kunt nog drie passagiers meenemen met 40% korting. Het positieve saldo op het moment van de reis is neobov'yazkove, de bedragen voor de reizen worden veel in mindering gebracht. Narazi є okremy-tarief voor drie maanden - tse seizoensvoorstel, geldig tot 21 april. verslaggever - via de link. Variatie - 2,50 euro per maand voor de periode van de promotie.
  • Flex Altijd Voordeel: 20% korting op het hoogseizoen, 40% korting op andere jaren, weekends en feestdagen, 40% korting op drie extra passagiers. Eenmaal per maand automatisch van de rekening afgeschreven voor de duur van de geplande reizen, het is niet nodig om een ​​positief saldo te hebben op het moment van de eerste reis. Variatie - 24,20 euro per maand.
  • Flex Dal Vrij: onbeperkt ritjes op potags in het hoogseizoen, feestdagen en weekenden. Een positief saldo op de kaart is niet nodig; automatische maandelijkse facturering van het abonnementsgeld voor het account; recht op 40% korting voor drie van uw reisgenoten. Variatie - 107,90 euro per maand. Het bedrag staat vast, u kunt zonder obmezheniya reizen - betaal niets meer. Het abonnement zelf wordt vaak gekocht door hun beoefenaars.

 

Meer tariefplannen voor aanvragen:

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten.

 

  1. Een dagpas.
  • Dagretourticket. Laten we in één dag van punt A naar punt B gaan en terug. Uur dії - tot de 4e ochtend van de komende dag (maximaal 28 jaar, als je een kaartje hebt gekocht omstreeks 00:00 uur). Verscheidenheid - 16.80 euro, maar je kunt veranderen. Details - via de link.
  • Enkele reis. Hiermee kunt u van punt A naar punt B gaan. Actietijden - tot de 4e ochtend van de komende dag (maximaal 28 jaar, sinds u om 00 uur een kaartje kocht). Vartist – 00 euro. Details - via de link.
  • Daluren Groepsticket. Groepsticket voor een bedrijf van 2 tot 7 osib. Het is ook een goede optie als je besluit om bijvoorbeeld naar Amsterdam te reizen om een ​​verre plek in Nederland te bereiken. Vartist - vanaf 6.30 euro voor een kaartje op één rekening. Als je zo'n kaartje koopt, hoef je natuurlijk niet dezelfde dag de kosten om te draaien. Het ticket sterft niet tijdens het spitsuur. Details - via de link.
  • Gezamenlijk ticket 40% korting. Voor de stillen, wie kan er terecht bij Vlasnik's abonnementen. Vaak worden studenten begroet met een kaartje en gaan ze door het tourniquet voor degenen die een kaartje hebben voor een trein op dezelfde rechte lijn. Het kan eenrichtingsverkeer zijn, dus het is dagretour. Pratsyuє alleen in niet-piekjaren (9-16, 18.30-06.30). Het uur is hetzelfde als de grote enkele reis en dagretour. Details - via de link.

 

Belangrijk:

Een elektronisch kaartje voor een trekje kost je 1 euro goedkoper, minder voor aankoop op het station bij het servicecentrum of automaat.

 

  1. Promoties in winkels.

Nog vaker zijn er in winkels acties voor de verkoop van kassabonnen met korting. In de regel reguliere tickets (dagretour/dagretour).

 

  1. Vervoer voor kinderen.
  • Kinderen zijn verantwoordelijk voor het verhogen van de prijs van de begeleiders van volwassenen of spivrobitniks in de lucht (details hierover worden aan u gegeven in de servicecentra).
  • Kinderen jonger dan 3 jaar kunnen kosteloos in prijs stijgen, omdat de stank de stoel niet bezet.
  • Kinderen van 4 tot 11 jaar op enkele reizen kunnen de prijs voor een ticket verhogen spoorloper. Termijn dії - 1 dag. Verscheidenheid - 2,5 euro. Details - via de link.
  • Kinderen Vrij. Als u de kosten van betalen met kinderen vaak verhoogt, kunt u voor kinderen van 4 tot 11 jaar een gratis kaart uitgeven, zodat ze het recht krijgen om te reizen (met een korting van 34%) reizen met het lokale vervoer (metro, bus, tram), en ook het recht om met u in prijs te stijgen door kosteloos te trekken. Het tarief is "gekoppeld" aan een ouder abonnement en de kosten voor maandelijkse reizen worden berekend uit de rahunka van de vader.
  • Jongeren Dagkaart. Voor pіdlіtkіv vіd 12 tot 18 є voucher voor "jeugd", waarvoor u in daljaren een dagdeel in prijs kunt stijgen bij de auto's van de 2e klas. Verscheidenheid - 7,60 euro.
  • Kandidaten van 12 tot 18 het wordt aanbevolen om een ​​gratis kaart uit te geven met een van de "volwassen" tarieven. Tot de 18e eeuw kunt u een kaart afgeven voor de aanvraag van een brief van het vaderland.

 

  1. Reizen voor gepensioneerden.

Er zijn veel bedrijven-vervoerders om speciale kortingen te creëren voor mensen van een kwetsbare leeftijd. In Nederland is de prijs 60 of 65 jaar, aldus de rederij. Roep de mensen van de kwetsbare leeftijd op om niet lief te hebben, als ze de eeuw dopen, om het recht om te reizen te versnellen, is het beter om een ​​persoonlijke passagierskaart (zhovta) te krijgen, in dit geval zal er zijn toezeggingen aan de plunderaar, en dan zullen de kosten van het openbaar vervoer worden betaald.

 

Zo biedt plaatselijk vervoer op een aantal plaatsen 65-plussers een tariefkorting van 34% van het tarief. Lokale luchtvaartmaatschappijen geven u ook korting.

 

De NS-maatschappij voor reizigers ouder dan 60 jaar kunnen al een rivierpas hebben, waarbij ze 7 dagen naar de rivier (Keuzedagen) kunnen, als ze de prijs voor een lage prijs kunnen verhogen. Verscheidenheid aan voorstellen: 2e klas - 26,50 euro per rivier, 1e klas - 51,90 euro per rivier. Details - via de link.

 

Reizen in de buurt van Nederland is duur, dat is een feit. Ale, een enorm transport werkt als een jaar - het is ook een feit. Yakshcho, uiteraard, er zijn geen systemische storingen of sneeuwval. Over die, hoe te herkennen, zal skilki in een van de komende publicaties verslag doen van uw reis langs een bepaalde route en dat u rustig op de weg kunt worden betrapt.

 

Alle prijzen vermeld in het materiaal - voor tickets van de 2e klas. Uw kunst kan worden gewijzigd. Actuele informatie is te vinden op de websites van transportbedrijven.

 

__________________________________________

 

Over reizen. Tickets en kortingen

Als er een beoordeling zou zijn van verzoeken van vluchtelingen, dan zou het onderwerp reizen in de top drie staan. Hoe kom je in het land? Hoe reist u binnen Nederland? Wat is gratis? Waarvoor betalen? Hoe goedkoper? En wat zit er allemaal in datzelfde openbaar vervoer - Openbaar Vervoer (OV)? Er zijn veel versies, chats worden losgescheurd van vragen. Laten we proberen er samen uit te komen.

 

Wat is openbaar vervoer in Nederland en wat houdt het in

Het openbaar vervoer in Nederland bestaat uit metro- en tramlijnen, maar ook uit bussen en veerboten. en regionale spoorwegen. Ja precies! En spoorwegen ook. Maar niet iedereen.

Hoe weet je of een vervoerder deel uitmaakt van het OV-systeem of niet?

  • Nederlandse Spoorwegen (Nederlandse Spoorwegen) - die met gele en blauwe treinen - kregen een concessie van de overheid, beheren de spoorlijnen en treinen en niet inbegrepen op het Nederlandse openbaar vervoer.
  • Regionale spoorvervoerders - Connexxion, Qbuzz, Arriva, Keolis (Syntus/allGo) en EBS - onderdeel van het Nederlandse openbaar vervoer. Ze zijn in de regel druk op regionale trajecten en hun treinen hebben een andere kleur.
  • Bussen, trams en zelfs waterroutes bediend door dezelfde bedrijven VerbindingQbuzz, Aankomst, Keolis (Syntus/alleGo).
  • Vervoer in de "hoofdsteden". In de drie grootste steden van Nederland is het openbaar vervoer in handen van de oude stadsvervoerders. In Amsterdam is het GVB, in Rotterdam RET, in Den Haag wel HTM. Hun bussen, trams en metro's maken deel uit van het Nederlandse openbaar vervoersysteem.

Dit zijn de belangrijkste vervoerders, wij maken dagelijks gebruik van hun diensten. Daarnaast zijn er taxi's, speciale bussen en minibussen.

 

Reizen voor Oekraïners. Betaald of gratis?

Gratis – naar Nederland komen en tijdens de eerste dag van uw verblijf (24 uur na het tijdstip van aankomst in Nederland, dit wordt gecontroleerd op uw ticket) gebruik maken van alle vormen van openbaar vervoer, ook de hele passagiersspoorlijn.

Marjan Rintel, CEO NS: “Uw Oekraïense paspoort of identiteitskaart is je treinkaartje naar Nederland.

Over een dag moet je betalen voor treinreizen met NS-treinen. Maar mocht je na een dag niet het land door en niet in de geelblauwe NS-trein, dan kun je op het station of bij de conducteur een gratis kaartje vragen.

Gratis ticket je wordt ontslagen totdat je een BSN-nummer hebt gekregen en op zakenreis bent:

  • u gaat naar de ambassade of gemeente om documenten op te stellen;
  • moet nieuw aangekomen familieleden ontmoeten;
  • ga naar het ziekenhuis of ga naar een dokter;
  • ga naar de gemeente om betalingen te ontvangen.

De reis moet een noodzaak zijn, geen toeristische. Als je een museum in een naburige stad wilt zien, moet je voor de weg betalen.

Belangrijk: vanaf het moment dat u het BSN ontvangt, wordt het tarief voor u betaald.

Straf voor reizen zonder ticket - 50 euro.

 

Hoe besparen op reizen?

  1. OV-chipkaart

Vraag op het station om je te verkopen OV-chipkaart. Dit is de belangrijkste vervoerskaart in het land, geldig in treinen, metro, trams en bussen. Iemand vult het zelf aan, iemand koppelt de kaart aan een bankrekening, iemand koopt een jaarabonnement, iemand vergoedt de reiskosten.

  • Soorten OV-kaarten:
    • anoniem (blauw): voor elke gebruiker. Het is te koop op het station voor 7.50 euro, en je kunt het saldo opwaarderen bij servicecentra op het station, bij speciale terminals (op dezelfde plaats waar kaartjes worden verkocht) op treinstations en in de metro, evenals in grote voedselketens;
    • persoonlijk (geel) - daarop staat een portret en gegevens van de eigenaar, het is bijna altijd gekoppeld aan een jaarabonnement voor de spoorwegen en aan een bankrekening voor het afschrijven van tarieven;
    • zakelijk (blauw) - ook met een foto, maar het abonnement wordt betaald door het bedrijf en de kaart geeft recht op voorkeursreizen, zelfs tijdens de spitsuren.
  • Hoe gebruik ik het?

Bij het in- en uitstappen van welk vervoermiddel dan ook, moet u een kaartje of kaart aan de lezer bevestigen (check-in/check-uit). In de incheckbalies van de metro en trein met roze OV-chipkaart logo sta recht voor de ingang van het station of op het perron. In bussen en trams bevindt de lezer zich in het passagierscompartiment. Het bedrag wordt automatisch van de kaart afgeschreven en het tarief is veel lager dan wanneer u een kaartje zou kopen bij de conducteur of bij een automaat in de tram.

Belangrijk!

Als je een blauwe (anonieme) vervoerskaart hebt, moet je er altijd een positief saldo op hebben staan, aangezien vanaf het moment dat de reis begint (check-in), een bedrag dat voldoende is om deze route te betalen tot de eindhalte op de kaart, en bij het verlaten (check-uit) van de bus/tram/metro/trein wordt de blokkering opgeheven en wordt het bedrag gelijk aan uw werkelijke route van de kaart afgetrokken. Laat je de kaart niet zien bij de uitgang van het vervoer, dan wordt de reis als onvolledig beschouwd: in plaats van het werkelijke tarief wordt 4 euro (voor het openbaar vervoer) en tot 20 euro (voor de trein) in rekening gebracht.

Bij het overstappen van het ene type openbaar vervoer naar het andere (van een tram naar een bus of een tram van een andere route bijvoorbeeld), heb je 20 minuten (overstappen) zodat de route niet onderbroken wordt. En de prijs voor zo'n reis met overstap zal ook lager zijn.

  1. Abonnement (gele of blauwe OV-chipkaart)

Dit geldt als u besluit voor langere tijd (minimaal drie maanden) in Nederland te blijven. Het kan worden uitgegeven na het verkrijgen van een BSN-nummer en het openen van een bankrekening.

De belangrijkste soorten abonnementen geven 40% of 20% korting op treinkaartjes, een korting voor kinderen en een leeftijdskorting voor gepensioneerden bij het gebruik van het openbaar vervoer in de stad. De abonnee heeft het recht om nog drie passagiers mee te nemen, ook met korting. Dat wil zeggen, één abonnement kan voldoende zijn voor een gezin. Het recht op korting kan beperkt zijn tot de dagen van de week of piekuren - hier moet u goed naar de voorwaarden van het contract kijken.

Spitsuren zijn de ochtenden en avonden van de werkdag, wanneer treinen vol zitten met mensen die haast hebben om naar het werk of naar huis te gaan: van 6 tot 30 uur 's ochtends en van 9 tot 00 uur 's avonds.

Daluren zijn doordeweeks van 9 uur tot 00 uur en van 16 uur tot 00 uur op weekdagen, evenals in het weekend en op feestdagen.

De belangrijkste en meest populaire abonnementen:

  • Basis - zonder kortingen. Voor degenen die zelden reizen; het tarief (kaart) is gekoppeld aan een bankrekening, het saldo hoeft niet bijgehouden te worden, het kan gebruikt worden in treinen en openbaar vervoer. De kosten van de service zijn 0 euro (gratis), u betaalt alleen voor uw eigen reis.
  • Flex Uit Voordeel: geeft u recht op 40% korting op treinen tijdens de daluren, weekenden en feestdagen; u kunt nog drie passagiers meenemen met 40% korting. Een positief saldo op het moment van de reis is optioneel, het bedrag voor reizen wordt eenmaal per maand afgeschreven. Nu is er een apart tarief voor drie maanden - dit is een seizoensaanbieding die geldig is tot 21 april. Lees verder - link. De kosten bedragen 2,50 euro per maand voor de duur van de actie.
  • Flex altijd Voordeel: 20% korting tijdens piekuren, 40% korting tijdens andere uren, weekends en feestdagen, 40% korting voor drie extra passagiers. Automatische afschrijving eenmaal per maand van de kosten van voltooide reizen, het is niet nodig om een ​​positief saldo te hebben op het moment van aanvang van de reis. De kosten bedragen 24,20 euro per maand.
  • Flex Uit Vrij: Onbeperkt reizen met de trein tijdens de daluren, feestdagen en weekenden. Een positief saldo op de kaart is niet vereist; automatische maandelijkse afschrijving van de abonnementskosten van de rekening; recht op 40% korting voor drie van uw reisgenoten. De kosten bedragen 107,90 euro per maand. Het bedrag staat vast, u kunt onbeperkt rijden - u betaalt niets meer. Het is dit abonnement dat werkgevers vaak kopen voor hun werknemers.

Meer tariefplannen via de link: https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten.

  1. Dagkaart
  • Dag-opbrengst ticket. Hiermee kunt u in één dag van punt A naar punt B en terug reizen. De geldigheidsduur is tot 4 uur de volgende dag (maximaal 28 uur als je een ticket om 00:00 uur hebt gekocht). De kosten bedragen 16.80 euro, maar kunnen wijzigen. Details - link.
  • Een-manier ticket. Hiermee kunt u van punt A naar punt B reizen. De geldigheidsduur is tot de volgende dag 4 uur (maximaal 28 uur als u om 00 uur een ticket heeft gekocht). De kosten bedragen 00 euro. Details - link.
  • af-Top Groep Ticket. Groepsticket voor een gezelschap van 2 tot 7 personen. Een hele handige optie als je bijvoorbeeld vanuit een redelijk afgelegen plaats in Nederland naar Amsterdam gaat. De kosten zijn vanaf 6.30 euro voor een enkele reis. Uiteraard bent u bij het kopen van zo'n ticket niet verplicht dezelfde dag van de reis terug te komen. Het ticket is niet geldig tijdens de spitsuren. Details - link.
  • Gezamenlijk ticket 40% korting. Voor wie zich kan aansluiten bij seizoenkaarthouders. Vaak gebruiken studenten dit kaartje en gaan ze door het tourniquet voor degenen die een treinkaartje voor dezelfde richting hebben. Het kan een enkele reis of een dagretour zijn. Rijdt alleen tijdens de daluren (9-16, 18.30-06.30). De looptijd is gelijk aan die van een reguliere enkele reis en dagretour. Details - link.

Het is belangrijk:

Een elektronisch treinkaartje kost je 1 euro minder dan gekocht op het station in een servicecentrum of automaat.

  1. Promoties in winkels

Heel vaak zijn er in winkels promoties voor de verkoop van treinkaartjes met korting. In de regel zijn dit dagkaarten (dagretour/dagretour).

  1. Reizen voor kinderen
  • Kinderen moeten worden begeleid door volwassenen of spoorwegpersoneel (details hierover worden aan u verstrekt in de servicecentra).
  • Kinderen jonger dan 3 jaar kunnen gratis reizen als ze geen aparte stoel bezetten.
  • Kinderen van 4 tot 11 jaar op enkele reizen kunnen op een ticket reizen spoorloper. De duur is 1 dag. De kosten bedragen 2.5 euro. Details - link.
  • Kinderen Vrij. Als u vrij vaak met kinderen reist, kunt u voor een kind van 4 tot 11 jaar zijn eigen kaart uitgeven, die hem recht geeft op voorkeursreizen (met 34% korting) in het openbaar vervoer (metro, bus, tram), evenals het recht om gratis met u mee te reizen in de trein. Het tarief is "gekoppeld" aan het abonnement van een volwassene en het geld voor citytrips wordt van de rekening van de ouder afgeschreven.
  • Jongeren Dagkaart. Voor tieners van 12 tot 18 jaar is er een "jeugd"-ticket waarmee je overdag in de daluren in 2e klas rijtuigen kunt reizen. De kosten bedragen 7,60 euro.
  • Tieners van 12 tot 18 jaar het wordt aanbevolen om uw eigen kaart uit te geven met een van de "volwassen" tarieven. Tot 18 jaar kan een ouder een kaart voor een tiener uitgeven.

 

  1. Reizen voor gepensioneerden

Veel vervoerders bieden speciale kortingen voor ouderen. In Nederland is dit een leeftijd van 60 of 65 jaar, zoals bepaald door de vervoerder. Meestal houden oudere mensen er niet van als hun leeftijd wordt benadrukt, daarom is het het beste om een ​​persoonlijke passagierskaart (geel) te maken, waarvan de gegevens de leeftijd van de eigenaar bevatten, en om gebruik te maken van het voorkeursrecht. dan wordt er in het openbaar vervoer direct tegen een gereduceerd tarief betaald.

Zo biedt stadsvervoer in een aantal steden 65-plussers 34% tariefkorting. Ook lokale spoorvervoerders geven deze korting.

Voor 60-plussers die al een jaarkaart hebben, biedt NS aan om 7 dagen per jaar te kiezen (Keuzedagen) wanneer u extra voordelig kunt reizen. Aanbiedingsprijs: 2e klas - 26,50 euro per jaar, 1e klas - 51,90 euro per jaar. Details - link.

 

Reizen in Nederland is duur, dat is een feit. Maar het openbaar vervoer loopt als een trein - ook dat is een feit. Tenzij er natuurlijk systeemstoringen of sneeuwval zijn. In een van de volgende publicaties vertellen we u hoe u erachter kunt komen hoeveel uw reis langs een bepaalde route kost en wat u onderweg kunt ophouden.

Alle prijzen vermeld in het materiaal zijn voor 2e klas tickets. Hun waarde kan veranderen. Blijf op de hoogte van de laatste informatie op de websites van transportbedrijven.

 

logo nalog

Enkele van onze onderwerpen



U kunt meer onderwerpen vinden op onze Startpagina of op het menu.

logo nalog

Wat vind je van deze site? ​

Het doel van uw beroep?

Voer geen persoonlijke informatie in, zoals naam, burgerservicenummer of telefoonnummer. Wij reageren niet op vragen, opmerkingen en klachten die via dit formulier binnenkomen.

annulering