Startpagina Gebruiksvoorwaarden Nl

Gebruiksvoorwaarden in het Russisch

ALGEMENE VOORWAARDEN VAN NALOG.NL BV DAT 02.01.2023

Artikel 1. DEFINITIES

De hieronder in hoofdletters weergegeven definities hebben in het kader van deze algemene voorwaarden de volgende betekenis:

  • Bescheiden: alle door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer ter beschikking gestelde informatie of gegevens; alle gegevens die door Opdrachtnemer zijn geproduceerd of verzameld in het kader van de uitvoering van de Opdracht/Overeenkomst; en alle andere informatie die van enig belang is voor de uitvoering of voltooiing van de Opdracht. voornoemde informatie kan worden opgeslagen op materiële of immateriële gegevensdragers, al dan niet bij derden geplaatst;
  • Medewerker: een natuurlijke persoon werkzaam bij of verbonden aan Opdrachtnemer, al dan niet op basis van een arbeidsovereenkomst;
  • Opdracht/Overeenkomst: de overeenkomst van opdracht, waarbij Opdrachtnemer zich jegens Opdrachtgever verbindt tot het verrichten van bepaalde Werkzaamheden;
  • Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die aan Opdrachtnemer de Opdracht tot het verrichten van Werkzaamheden heeft verstrekt;
  • Opdrachtnemer: Nalog.nl BV Alle Opdrachten worden uitsluitend aanvaard en uitgevoerd door het kantoor, niet door of vanwege een individuele Medewerker, ook indien Opdrachtgever de Opdracht uitdrukkelijk of stilzwijgend heeft verstrekt met het oog op uitvoering daarvan door een bepaalde Medewerker of specifieke medewerkers. De toepasselijkheid van de artikelen 404, 407 lid 2 en 409 Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek wordt uitdrukkelijk uitgesloten;
  • Werkzaamheden: alle door Opdrachtnemer ten behoeve van Opdrachtgever uit te voeren werkzaamheden waarvoor een Opdracht wordt verstrekt en die door Opdrachtnemer zijn aanvaard.

Artikel 2. TOEPASSELIJKHEID

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op: alle aanbiedingen, Opdrachten, rechtsbetrekkingen en Overeenkomsten, hoe ook genaamd, waarbij Opdrachtnemer zich verbindt/zal verbinden Werkzaamheden voor Opdrachtgever te verrichten.
  2. Afwijkingen van of aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen in bijvoorbeeld een (schriftelijke) Overeenkomst of in (een nadere) opdrachtbevestiging.
  3. Indien enige bepaling in deze algemene voorwaarden en de afzonderlijke Overeenkomst of de Opdrachtbevestigingsbrief strijdig zouden zijn, geldt voor wat betreft de tegenstrijdigheid de bepaling in de afzonderlijke Overeenkomst of Opdrachtbevestigingsbrief.
  4. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op eventuele aanvullende of vervolgopdrachten.
  5. De toepasselijkheid van algemene voorwaarden van Opdrachtgever wordt door Opdrachtnemer hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen. Door mondeling of schriftelijk opdracht te geven tot de Opdracht aanvaardt de Opdrachtgever deze Algemene Voorwaarden met uitsluiting van eventuele Algemene Voorwaarden van de Opdrachtgever.
  6. Natuurlijke personen en rechtspersonen die door of namens Opdrachtnemer direct of indirect of op welke wijze dan ook, al dan niet op basis van een arbeidsovereenkomst, betrokken zijn bij de dienstverlening aan Opdrachtgever aan Opdrachtgever, kunnen op deze algemene voorwaarden een beroep doen en voorwaarden.

Artikel 3. KLANTGEGEVENS

  1. Opdrachtgever is gehouden alle Bescheiden die Opdrachtnemer naar zijn oordeel nodig heeft voor een correcte uitvoering van de Opdracht, in de gewenste vorm, op de gewenste wijze en tijdig aan Opdrachtnemer ter beschikking te stellen. Opdrachtnemer bepaalt tijdig wat moet worden verstaan ​​onder de gewenste vorm, de gewenste wijze.
  2. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door Opdrachtgever verstrekte Bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn.
  3. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor alle schade als gevolg van onjuiste of onvolledige Documenten, met inbegrip van maar niet beperkt tot vergoedingen van derden en/of extra uren die nodig zijn om een ​​opdracht uit te voeren.
  4. De extra kosten die Opdrachtnemer maakt en extra gewerkte uren door Opdrachtnemer, alsmede de verdere schade die Opdrachtnemer lijdt door het niet, niet tijdig of niet behoorlijk aanleveren door Opdrachtgever van de Bescheiden die nodig zijn voor de uitvoering van de Werkzaamheden geschiedt voor rekening en risico van Opdrachtgever.
  5. In geval van elektronische verzending door Opdrachtnemer van informatie, waaronder maar niet beperkt tot belastingaangiften, jaarrekeningen, rapporten van (en in opdracht van) Opdrachtgever aan derden, wordt Opdrachtgever aangemerkt als de partij die ondertekent en verzendt de betreffende informatie.
  6. Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van de Opdracht op te schorten tot het moment waarop Opdrachtgever aan de in het eerste lid genoemde verplichtingen heeft voldaan.
  7. Opdrachtnemer zal op eerste schriftelijk verzoek van Opdrachtgever de door Opdrachtgever verstrekte originele Bescheiden aan Opdrachtgever retourneren. De procedure voor het retourneren van documenten is beschreven in Bijlage 3 van de Algemene Voorwaarden.

Artikel 4. UITVOERING VAN DE OPDRACHT

  1. De bestelling van de Opdracht kan door Opdrachtgever op verschillende manieren worden geplaatst, waaronder maar niet beperkt tot bestelling op de webpagina Nalog.nl, e-mail, telefoon, messenger en andere communicatiemiddelen.
  2. De Overeenkomst komt tot stand en gaat in op het moment dat Opdrachtgever de Opdracht bevestigt, dan wel het moment waarop de Opdracht feitelijk wordt uitgevoerd. De opdrachtbevestiging is gebaseerd op de destijds door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verstrekte gegevens. De bevestiging wordt geacht de Overeenkomst juist en volledig weer te geven en kan zowel mondeling als schriftelijk worden verstrekt.
  3. Indien de Opdracht mondeling is verstrekt, wordt de Opdracht geacht te zijn gesloten onder toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden op het moment dat Opdrachtnemer op verzoek van Opdrachtgever met de uitvoering van de Opdracht is begonnen.
  4. Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de Opdracht wordt uitgevoerd en door welke Medewerker(s).
  5. Opdrachtnemer zal de werkzaamheden naar beste kunnen en als een zorgvuldig vakman uitvoeren; Opdrachtnemer kan echter niet instaan ​​voor het bereiken van enig beoogd resultaat.
  6. De Opdracht wordt uitgevoerd met inachtneming van de toepasselijke regelgeving en hetgeen bij of krachtens de wet wordt vereist. Opdrachtgever zal altijd en volledig meewerken aan de verplichtingen die hieruit voortvloeien.
  7. Indien de uitgevoerde Opdracht goedkeuring door Opdrachtgever behoeft, dient deze goedkeuring te worden gegeven binnen 5 werkdagen vanaf de datum van toezending van de gegevens ter goedkeuring, maar in geval van rapportage volgens Bijlage 2. De Werkzaamheden worden geacht te zijn aanvaard op het moment dat deze goedkeuring indien deze volgens de Opdracht vereist is. In alle andere gevallen wordt de Opdracht als voltooid beschouwd wanneer de overeengekomen omvang van de Werkzaamheden door Opdrachtnemer is vervuld. In alle overige gevallen wordt de Opdracht als opgeleverd beschouwd wanneer Opdrachtnemer de overeengekomen hoeveelheid Werkzaamheden heeft verricht,
  8. Opdrachtgever is ermee bekend dat Opdrachtnemer op grond van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft):
  9. a) mogelijk verplicht is een onderzoek in te stellen naar de identiteit van Opdrachtgever;
  10. b) mogelijk verplicht zijn om bepaalde transacties aan overheidsinstanties te melden.
  11. Opdrachtnemer sluit iedere aansprakelijkheid uit voor schade ontstaan ​​als gevolg van het door Opdrachtnemer naleven van de voor hem geldende wet- en (beroeps)regelgeving.
  12. Opdrachtnemer houdt met betrekking tot de Opdracht een werkdossier aan met daarin kopieën van relevante stukken, dat eigendom is van Opdrachtnemer.
  13. Opdrachtnemer heeft het recht Werkzaamheden te laten verrichten door een door Opdrachtnemer aan te wijzen derde.

Artikel 6. INTELLECTUELE EIGENDOM

  1. De uitvoering van de Opdracht door Opdrachtnemer houdt niet in de overdracht van intellectuele eigendomsrechten die bij Opdrachtnemer rusten. Alle intellectuele eigendomsrechten ontstaan ​​tijdens of voortvloeiend uit de uitvoering van de Opdracht behoren toe aan Opdrachtnemer.
  2. Het is Opdrachtgever uitdrukkelijk verboden de producten waarop de intellectuele eigendomsrechten van Opdrachtnemer rusten, dan wel de producten waarop intellectuele eigendomsrechten rusten met betrekking tot het gebruik waarvan Opdrachtnemer de rechten heeft verkregen, te verveelvoudigen, openbaar te maken of te gebruiken. bruikbaar. Dit betreft bijvoorbeeld (maar is niet beperkt tot): computerprogramma's, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model)contracten, rapporten, templates, macro's en ander denkwerk.
  3. Het is Opdrachtgever niet toegestaan ​​de in het tweede lid bedoelde producten zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer aan derden ter beschikking te stellen.

Artikel 7. OVERMACHT

  1. Indien partijen als gevolg van overmacht in de zin van artikel 75 Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kunnen nakomen, worden die verplichtingen opgeschort tot het moment waarop partijen deze op de afgesproken wijze kunnen vervullen.
  2. Indien zich de situatie voordoet als bedoeld in het eerste lid, hebben partijen het recht de Overeenkomst schriftelijk en met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te beëindigen, zonder dat enig recht op schadevergoeding bestaat.
  3. Indien Opdrachtnemer bij het intreden van de overmachtstoestand reeds gedeeltelijk aan de overeengekomen verplichtingen heeft voldaan, is Opdrachtnemer gerechtigd de verrichte Werkzaamheden tussentijds separaat te factureren en dient Opdrachtgever deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke transactie.

Artikel 8. VERGOEDING EN KOSTEN

  1. De door Opdrachtnemer uitgevoerde Werkzaamheden worden op basis van bestede tijd en gemaakte kosten aan Opdrachtgever in rekening gebracht, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen zoals bijvoorbeeld betaling van een vaste prijs. De betaling van het honorarium is niet afhankelijk van het resultaat van de Werkzaamheden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. Naast het honorarium worden de door Opdrachtnemer gemaakte onkosten en declaraties van door Opdrachtnemer ingeschakelde derden aan Opdrachtgever in rekening gebracht.
  3. Opdrachtnemer heeft het recht van Opdrachtgever een voorschot van 100% te verlangen. Het niet (tijdig) voldoen van het voorschot kan voor Opdrachtnemer een reden zijn om de Werkzaamheden op te schorten of een Opdracht te verminderen.
  4. Indien na het tot stand komen van de Overeenkomst, maar voordat de Opdracht geheel is uitgevoerd, honoraria of prijzen worden gewijzigd, is Opdrachtnemer gerechtigd het overeengekomen tarief dienovereenkomstig aan te passen.
  5. Indien de wet dit vereist, wordt de omzetbelasting afzonderlijk in rekening gebracht over alle bedragen die Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verschuldigd is.

Artikel 9. BETALING

  1. Betaling door Opdrachtgever van de aan Opdrachtnemer verschuldigde bedragen dient, zonder enig recht van Opdrachtgever op enige aftrek, korting, opschorting of verrekening, te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders is overeengekomen. De dag van betaling is de dag waarop het verschuldigde bedrag op de rekening van Opdrachtnemer is bijgeschreven.
  2. Indien Opdrachtgever niet binnen de in het eerste lid genoemde termijn heeft betaald, is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is Opdrachtnemer gerechtigd vanaf dat moment de wettelijke (handels)rente in rekening te brengen.
  3. Na het verstrijken van de betalingstermijn stuurt Opdrachtnemer aanmaningen tot betaling, bij de derde aanmaning heeft Opdrachtnemer recht op vergoeding van de administratiekosten door Opdrachtgever naar rato van de aan het opstellen van aanmaningen bestede tijd. Indien Opdrachtgever niet binnen de in het eerste lid genoemde termijn heeft betaald, is Opdrachtgever gehouden tot vergoeding van alle door Opdrachtnemer werkelijk gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso)kosten. De vergoeding van de gemaakte kosten is niet beperkt tot een eventuele door de rechter vastgestelde kostenveroordeling.
  4. In geval van een gezamenlijk verstrekte Opdracht zijn de Opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het factuurbedrag en de verschuldigde rente en kosten.
  5. Indien de financiële positie of het betalingsgedrag van Opdrachtgever hier naar het oordeel van Opdrachtnemer aanleiding toe geeft, of indien Opdrachtgever nalaat een voorschot, dan wel betaling van een factuur binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn te voldoen, zal Opdrachtnemer gerechtigd te verlangen dat Opdrachtgever onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door Opdrachtnemer te bepalen vorm. Indien Opdrachtgever nalaat de verlangde zekerheid te stellen, is Opdrachtnemer gerechtigd, onverminderd de overige rechten van Opdrachtnemer, de verdere uitvoering van de Overeenkomst met onmiddellijke ingang op te schorten en zal al hetgeen Opdrachtgever aan Opdrachtnemer uit welke hoofde dan ook verschuldigd is, onmiddellijk worden ingevorderd. verschuldigd en te betalen.

Artikel 10. TERMIJNEN/TERMIJNEN

  1. Indien tussen opdrachtgever en opdrachtnemer een termijn/termijn is overeengekomen waarbinnen de opdracht moet worden uitgevoerd en opdrachtgever nalaat om: (a) een voorschot te betalen – indien overeengekomen – of (b) de benodigde Bescheiden ter beschikking te stellen Opdrachtgever en Opdrachtnemer zullen tijdig, volledig, in de gewenste vorm en op de gewenste wijze in overleg treden over een nieuwe termijn/datum waarbinnen de Opdracht moet worden uitgevoerd.
  2. Termijnen/termijnen waarbinnen de Werkzaamheden dienen te zijn opgeleverd zijn slechts te beschouwen als fatale termijn indien dit uitdrukkelijk en met zoveel woorden (schriftelijk) tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer is overeengekomen.

Artikel 11. AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING  

  1. De contractant is aansprakelijk voor het bedrag aan boetes voor gemiste rapportagetermijnen indien de termijnen werden overschreden door een fout van de contractant. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade aan de zijde van Opdrachtgever ontstaan ​​doordat Opdrachtgever geen, onjuiste of onvolledige Bescheiden aan Opdrachtnemer heeft verstrekt, of doordat deze niet in een tijdige manier. Hieronder valt ook de situatie dat Opdrachtnemer door toedoen of nalaten (aan de zijde) van Opdrachtgever niet in staat is om binnen de wettelijke termijn te rapporteren.
  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals: gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en andere gevolgschade, dan wel indirecte schade, die het gevolg is van het niet of niet tijdige of onbevredigende prestatie door Opdrachtnemer.
  3. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot vergoeding van directe schade die het directe gevolg is van (een samenhangende reeks van) toerekenbare tekortkoming(en) in de uitvoering van de Opdracht. Onder directe schade wordt onder meer verstaan: de redelijke kosten gemaakt om de oorzaak en de omvang van de schade vast te stellen; de redelijke kosten gemaakt om de prestatie van Opdrachtnemer aan de Overeenkomst te laten beantwoorden, en de redelijke kosten gemaakt ter voorkoming en beperking van de schade.
  4. Deze aansprakelijkheid is voor alle Diensten beperkt tot maximaal eenmaal het honorarium voor de verrichte Werkzaamheden.
  5. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien en voor zover er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtnemer of zijn leidinggevend personeel.
  6. Opdrachtgever is gehouden maatregelen te nemen om schade te beperken. Opdrachtnemer heeft het recht schade te herstellen of te beperken door middel van herstel of verbetering van de uitgevoerde Werkzaamheden.
  7. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden wegens schade ontstaan ​​doordat Opdrachtgever Bescheiden niet of onjuiste of onvolledige Bescheiden aan Opdrachtnemer heeft verstrekt.
  8. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden (Medewerkers van Opdrachtnemer en door Opdrachtnemer ingeschakelde derden daaronder begrepen) die in verband met de uitvoering van de Opdracht schade lijden die het gevolg is van het handelen of nalaten van de Opdrachtnemer. onderdeel van de opdrachtgever.
  9. Het bepaalde in de leden 1 tot en met 8 van dit artikel heeft zowel betrekking op de contractuele als op de buitencontractuele aansprakelijkheid van Opdrachtnemer jegens Opdrachtgever.
  10. Claims voor verrichte werkzaamheden of de hoogte van de factuur moeten binnen 30 dagen na de datum van verzending van documenten of informatie worden ingediend. Na deze termijn vervalt het recht op alle aanspraken, of kan hij, indien opdrachtgever redelijkerwijs kan aantonen dat hij de gebreken in het werk niet eerder kon kennen, deze binnen 30 dagen na ontdekking schriftelijk aan opdrachtnemer mededelen. De reclame ontslaat Opdrachtgever niet van de verplichting de facturen tijdig te voldoen.

Artikel 12. BEËINDIGING

  1. Opdrachtgever kan de Overeenkomst te allen tijde (tussentijds) met onmiddellijke ingang beëindigen zonder inachtneming van een opzegtermijn door middel van een schriftelijke kennisgeving aan de andere partij. Indien de Overeenkomst eindigt voordat de Opdracht is voltooid, is Opdrachtgever het honorarium verschuldigd conform de door Opdrachtnemer opgegeven uren voor ten behoeve van Opdrachtgever verrichte Werkzaamheden.
  2. Indien Opdrachtgever de Overeenkomst beëindigt, heeft Opdrachtnemer recht op vergoeding van meerkosten die Opdrachtnemer reeds heeft gemaakt; en kosten die voortvloeien uit een eventuele annulering van ingeschakelde derden (zoals – onder meer – eventuele kosten met betrekking tot onderaanneming).
  3. Opdrachtnemer kan de Overeenkomst te allen tijde (tussentijds) met onmiddellijke ingang beëindigen zonder inachtneming van een opzegtermijn door middel van een schriftelijke kennisgeving aan de andere partij in de volgende gevallen:
  • na het sluiten van deze Overeenkomst Opdrachtnemer informatie verkrijgt die aanleiding geeft te veronderstellen dat Opdrachtgever niet in staat zal zijn om aan zijn verplichtingen uit deze Overeenkomst te voldoen;
  • Overtreding door de Klant van de betalingsverplichting voor diensten gedurende meer dan 30 dagen;
  • In gebreke blijven of surseance van betaling van Opdrachtgever;
  • Liquidatie van de Klant (indien rechtspersoon);
  • Beperking van de rechtsbevoegdheid of overlijden van de Klant (particulier);
  • Ontvangst door Opdrachtnemer van informatie die aanleiding geeft om aan te nemen dat Opdrachtgever zijn activiteiten uitvoert in strijd met de Nederlandse wetgeving, waaronder de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft) of het niet naleven van de Opdrachtgever met het interne beleid van Opdrachtnemer ter voorkoming van witwassen en terrorismefinanciering.
  1. Door de beëindiging van de Overeenkomst vervallen alle voordelen of individuele afspraken met overheidsinstanties die aan Opdrachtgever zijn verleend in verband met de rol van Opdrachtnemer als tussenpersoon.

Artikel 13. OPSCHORTINGSRECHT

  1. Opdrachtnemer is gerechtigd de nakoming van zijn verplichtingen op te schorten, daaronder begrepen de terbeschikkingstelling van Bescheiden of andere zaken aan Opdrachtgever of derden, tot het moment dat alle opeisbare vorderingen op Opdrachtgever volledig zijn voldaan.

Artikel 14. VERVALTERMIJN

Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten en andere rechten van Opdrachtgever uit welke hoofde dan ook jegens Opdrachtnemer verband houdende met de uitvoering van Werkzaamheden door Opdrachtnemer, in ieder geval na één jaar vanaf het moment dat wanneer de Klant wist of redelijkerwijs had kunnen weten van het bestaan ​​van deze rechten en bevoegdheden.

Artikel 15. ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE EN ELEKTRONISCHE INDIENING VAN DE BELASTINGAANGIFTEN EN ANDERE VERSLAGEN

  1. Tijdens de uitvoering van de Opdracht kunnen Opdrachtgever en Opdrachtnemer met elkaar communiceren door middel van elektronische middelen en/of gebruik maken van elektronische opslag (zoals Cloud applicaties). Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, mogen partijen ervan uitgaan dat de verzending van correct geadresseerde faxberichten, e-mails (waaronder e-mails verzonden via internet) en (voicemail)berichten, ongeacht of deze vertrouwelijke informatie bevatten of op de Opdracht betrekking hebbende Documenten, wederzijds geaccepteerd. Hetzelfde geldt voor andere door de wederpartij gebruikte of geaccepteerde communicatiemiddelen.
  2. Opdrachtgever en Opdrachtnemer zijn jegens elkaar niet aansprakelijk voor schade die voor één of beiden mocht ontstaan ​​als gevolg van het gebruik van elektronische communicatiemiddelen, netwerken, applicaties, elektronische opslag of andere systemen, waaronder – maar niet beperkt tot – verlies of schade als gevolg van het niet leveren of vertragen van de levering van elektronische communicatie, weglatingen, vervorming, onderschepping of manipulatie van elektronische communicatie door derden of door software/apparatuur die wordt gebruikt voor het verzenden, ontvangen of verwerken van elektronische communicatie, het overbrengen van virussen en het niet of niet goed functioneren van het telecommunicatienetwerk of andere voor elektronische communicatie benodigde middelen, behoudens voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove schuld. Het voorgaande geldt eveneens voor het gebruik dat Opdrachtnemer daarvan maakt in zijn contacten met derden.
  3. In aanvulling op het vorige lid aanvaardt Opdrachtnemer geen enkele aansprakelijkheid voor schade ontstaan ​​door of verband houdend met het elektronisch verzenden van (elektronische) belastingaangiftes en andere aangiften.
  4. Zowel Opdrachtgever als Opdrachtnemer zullen al datgene doen of nalaten dat redelijkerwijs van ieder van hen verwacht mag worden om het ontstaan ​​van voornoemde risico's te voorkomen.
  5. De data-uittreksels uit het computersysteem van verzender leveren volledig bewijs op van (de inhoud van) de door verzender verzonden elektronische communicatie, totdat tegenbewijs is geleverd door de ontvanger.

Artikel 16- PRIVACY

  1. Opdrachtnemer respecteert de privacy van Opdrachtgever. Opdrachtnemer behandelt en verwerkt alle verstrekte persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, in het bijzonder de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Wederpartij stemt in met deze afhandeling. Opdrachtnemer past passende beveiligingsmaatregelen toe ter bescherming van persoonsgegevens van Wederpartij.
  2. Opdrachtnemer zal de persoonsgegevens van Opdrachtgever uitsluitend gebruiken voor het uitvoeren van de Overeenkomst of het afhandelen van een klacht.

Artikel 17. DIVERSE BEPALINGEN

  1. Opdrachtgever zal bij de uitvoering van de Werkzaamheden betrokken Medewerkers niet in dienst nemen of benaderen, al dan niet tijdelijk, direct of indirect, bij Opdrachtgever in dienst te nemen of werkzaamheden te verrichten ten behoeve van Opdrachtgever, direct of indirect, al dan niet niet in loondienst, gedurende de looptijd van de Overeenkomst of enige verlenging daarvan en gedurende 12 maanden daarna.
  2. Deze algemene voorwaarden zijn zowel in de Engelse als de Russische taal opgesteld. In het geval van een verschil of tegenstrijdigheid tussen de Engelse en de Russische tekst, is de Engelse tekst bindend.
  3. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
  4. Alle geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin opdrachtnemer is gevestigd.
  5. Opdrachtnemer heeft het recht deze voorwaarden te wijzigen. Deze wijzigingen treden in werking op de aangekondigde ingangsdatum. Opdrachtnemer zal de gewijzigde voorwaarden tijdig aan opdrachtgever toezenden.
  6. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden of van de onderliggende Opdracht/Overeenkomst geheel of gedeeltelijk nietig en/of ongeldig en/of onafdwingbaar mocht zijn als gevolg van enig wettelijk voorschrift, rechterlijke uitspraak of anderszins, zal dit geen enkele gevolgen voor de geldigheid van alle overige bepalingen van deze algemene voorwaarden of de onderliggende Opdracht/Overeenkomst.

BIJLAGE 1 BIJ DE ALGEMENE VOORWAARDEN VAN NALOG.NL. INDIENEN VAN DOCUMENTEN

Indien Opdrachtgever ter vervulling van de Opdracht de documenten aan Opdrachtnemer dient te verstrekken, zal de overdracht van documenten als volgt worden uitgevoerd:

  1. De Opdrachtnemer accepteert alleen documenten in elektronische vorm. Papieren documenten die op het kantoor van de contractant worden achtergelaten of per post worden verzonden, worden door de contractant niet in behandeling genomen.
  2. Alle bankafschriften worden maandelijks opgeslagen in PDF-formaat en benoemd in het formaat “naam rechtspersoon/individu – jaar – maand)
  3. Elk document moet in één apart bestand worden opgeslagen.
  4. Facturen en cheques in andere valuta moeten op de datum van betaling worden omgerekend naar euro en de waarde in euro moet naast de oorspronkelijke valuta worden vermeld.
  5. Alle documenten moeten goed gescand/gefotografeerd zijn, alle gegevens moeten zichtbaar zijn, geen gebogen uiteinden of schaduwen zijn toegestaan.
  6. De gescande documenten moeten worden gearchiveerd en verzonden naar het door de contractant opgegeven e-mailadres.
  7.  Documenten kunnen ook worden geüpload naar online opslag, die bovendien aan de contractant moet worden meegedeeld.

BIJLAGE 2 BIJ ALGEMENE VOORWAARDEN NALOG.NL. TERMIJNEN VOOR HET VERSTREKKEN VAN GEGEVENS VOOR RAPPORTAGE. VERSLAG ONDERTEKENING

De Opdrachtgever is verplicht:

  1. Opdrachtnemer tijdig en volledig voorzien van documenten en andere informatie die cruciaal zijn voor de levering van Diensten. Documenten voor het opstellen en indienen van de Rapportage moeten op de volgende wijze worden aangeleverd:

1) Met betrekking tot btw-aangifte – binnen 10 kalenderdagen van de maand volgend op de rapportageperiode;

Indien het aantal te verwerken documenten de limiet van 45 stuks per kwartaal overschrijdt, is de Klant verantwoordelijk voor het verzenden van de documenten binnen 10 kalenderdagen na elke maand die volgt op de maand waarop de documenten betrekking hebben.

2) Met betrekking tot de aangifte vennootschapsbelasting – uiterlijk 3 maanden na afloop van het jaar, waarvoor de aangifte op grond van de Nederlandse wet moet worden ingediend;

3) Met betrekking tot de Loonheffing – als de betaling op uurbasis gebeurt, dan moet de informatie over de gewerkte uren van elke werknemer uiterlijk binnen 3 kalenderdagen na het einde van de maand waarover het salaris moet worden betaald, worden verzonden betaald.

4) Met betrekking tot de Aangifte Inkomstenbelasting voor ondernemers – uiterlijk binnen 1 maand na afloop van het jaar waarover de Nederlandse wet aangifte moet doen;

Ten aanzien van overige rapportages – zoals overeengekomen tussen Partijen, maar uiterlijk 20 kalenderdagen voorafgaand aan de indieningsdatum voorzien door de Nederlandse wet of door een overheidsinstelling.

  1. Ondertekenen en terugsturen uiterlijk 7 kalenderdagen voor de laatste datum van indiening van de Belastingaangifte bij de Nederlandse autoriteiten. Indien Opdrachtgever weigert de Belastingaangifte te ondertekenen, dient Opdrachtgever Uiterlijk 7 kalenderdagen voor de rapportagedatum aan Opdrachtnemer een schriftelijke verklaring voor de weigering te verstrekken. In geval van weigering van ondertekening van de Belastingaangifte zonder schriftelijke toelichting, of indiening van een schriftelijke toelichting daarbij niet door Opdrachtnemer kan worden geaccepteerd in overeenstemming met de huidige wetgeving, is Opdrachtnemer niet aansprakelijk voor eventuele negatieve gevolgen die kunnen ontstaan ​​jegens Opdrachtgever vanwege de hierboven genoemde redenen. Werkzaamheden van Opdrachtnemer worden in dit geval als uitgevoerd beschouwd en worden volledig betaald.
  2. Opdrachtnemer onverwijld, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen, op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen in de informatie, materialen, documenten die aan Opdrachtnemer zijn verstrekt, alsmede van gewijzigde voornemens of plannen van Opdrachtgever op boekhoudkundig, fiscaal of juridisch gebied die valt onder de reikwijdte van deze Overeenkomst. Indien Opdrachtnemer niet tijdig op de hoogte wordt gesteld van bovenstaande wijzigingen, is Opdrachtnemer niet verantwoordelijk voor alle eventuele negatieve gevolgen en uitkomsten voor Opdrachtgever.

BIJLAGE 3 BIJ DE ALGEMENE VOORWAARDEN VAN NALOG.NL. INDIENEN VAN DOCUMENTEN

Na beëindiging van de Overeenkomst of uitvoering van de Opdracht heeft Opdrachtgever het recht om van Opdrachtnemer een aantal documenten te ontvangen met inachtneming van de volgende voorwaarden:

  1. De eventuele originele documenten kunnen door Opdrachtgever worden ontvangen binnen 1 kalendermaand na de datum van uitvoering van de Opdracht of beëindiging van de Overeenkomst (“beëindigingsdatum”) tijdens de kantooruren van Opdrachtnemer.
  2. Lijst met documenten die kunnen worden verstrekt:
    A) Het laatste jaarrendement van de voorgaande periode;
    B) Btw-aangiften over voorgaande tijdvakken van het lopende kalenderjaar.
  3. Opdrachtnemer verstrekt aan Opdrachtgever niet zijn werkbestanden, materialen, berekeningen en interne administratie met betrekking tot de uitvoering van de Opdracht.
  4. Opdrachtnemer verstrekt aan Opdrachtgever geen documenten (en kopieën daarvan) die door Opdrachtgever of derden zijn toegezonden ter vervulling van de Opdracht door Opdrachtnemer.
  5. Levering van andere documenten is mogelijk na voorafgaand akkoord met de contractant op betaalde basis volgens de uurtarieven van de contractant.

Gebruiksvoorwaarden in het Russisch

logo nalog

Wat vind je van deze site? ​

Het doel van uw beroep?

Voer geen persoonlijke informatie in, zoals naam, burgerservicenummer of telefoonnummer. Wij reageren niet op vragen, opmerkingen en klachten die via dit formulier binnenkomen.

annulering