Startpagina Kennisbank Voor particulieren Instructies: Hoe solliciteer je voor...

Voor particulieren

Schoolvakanties 2024-2025 Belastingvermindering voor werkende mensen (Arbeidskorting) Zo berekent u belastingaangifte Box 3 Belastingaftrek voor giften en liefdadigheidsinstellingen Algemene belastingvermindering (algemene heffingskorting) Bereken uw medische vergoedingsdrempel Lokale (gemeentelijke) belastingen Aftrek zorgkosten 2023 Gecombineerd belastingkrediet voor ouders van kinderen jonger dan 12 jaar (IACK) Moet u belasting betalen als u een kamer in uw huis verhuurt? Opgaaf wereldinkomen - Wereldwijde inkomensverklaring Weekenden en feestdagen 2024 Minimumloon 2024 Hoe geeft u zelf uw bankrekeningnummer door aan de Belastingdienst? Mijn belastingaangifte ligt al een hele tijd bij de Belastingdienst, maar er komt geen antwoord. Wat moeten we doen? Instructies: Zo vraagt ​​u subsidie ​​aan op Nalog.nl Vakantieregels in Nederland Belastingheffing over buitenlands inkomen in Nederland Belastingteruggave. Formulier M Brieven met machtigingen van de Belastingdienst Wat is jaaropgaaf Wat is een bijdrage Zvw? Instructies: Zo doet u belastingaangifte Belastingaftrek voor hypotheken en onderhoud van uw eigen woning Besparen op de energierekening in Nederland (subsidies voor betere warmte-isolatie) Over het tarief. Ontvangsten en kortingen (VIDEO) Ik wil helpen: Goede doelen en belastingen Box 3 / Box 3 - een boek met een beschrijving van alle webinars Voorlopige aanslag (voorlopige aanslag) - een optie voor wie niet in één keer, maar maandelijks belasting wil betalen of belastingaftrek wil ontvangen Fiscale partners Top 9 vragen over belastingaangifte beantwoord Overdrachtsbelasting - basisprincipes en innovaties vanaf 2021 Ziektekostenverzekering in Nederland (deel 2) Ziektekostenverzekering in Nederland (deel 1) "30% -regeling" en voorwaarden voor ontvangst Registratie van erfenis en schenkingen Extra zwangerschapsverlof Wat mag en wat mag er niet geïmporteerd worden in Nederland Belastingen op geïmporteerde goederen Hoe u een buitenlands rekeningnummer doorgeeft aan de belastingdienst Teruggave luchthavenbelasting (Schiphol) Hoe u een uitstelperiode krijgt voor het indienen van uw belastingaangifte De belangrijkste soorten belastingen in Nederland Nederlandse belastingbetaler Waar moet ik heen met mijn probleem?

Instructies: Zo doet u belastingaangifte

17.03.2023

Over alle fasen van het doen van aangifte: van contact met ons opnemen tot het terugkrijgen van te veel betaalde belasting. We beantwoorden de vragen: wanneer wordt uw aangifte verwerkt, welke moeilijkheden zijn er en waar komt het geld van de belasting.

1. Om te beginnen vult u de vragenlijst 'Belastingaangifteselectie' in.

Beantwoord alle vragen en klik op "Bekijk resultaat" om erachter te komen:

  • welke aangiftevorm (P, M of C) in uw geval geschikt is (deze wordt automatisch opgebouwd op basis van de antwoorden die u in de rekenmachine heeft ingevoerd);
  • welk vulpercentage wij voor u hebben gekozen: Eenvoudig, Standaard of Complex.

2. Op de pagina met de resultaten van de vragenlijst kunt u direct aangifte doen. Vul de contactgegevens in en klik op de knop "Verzenden".

Heeft u vorig jaar al een declaratie bij ons besteld? Vergeet niet je e-mail te checken: er ligt een kortingsbon van 50 euro op je te wachten! De couponcode moet bij het bestellen van de aangifte in het daarvoor bestemde veld worden ingevuld.

Bent u geregistreerd als ondernemer? Vergeet dit niet te vermelden bij het bestellen van uw aangifte. Wij raden u aan een telefoontje van de manager te bestellen.

3. Ontvang een e-mail met een link om je bestelling te betalen.

Waarschuwing! Controleer na 1-2 dagen of uw betaling is verwerkt. Zo niet, stuur dan een cheque door het formulier in te vullen tax.nl/betalingsbewijs

4. Na betaling ontvang je een e-mail met daarin 2 links. De eerste is voor het aanmaken van een persoonlijk account van een klant, de tweede is voor het invullen van een elektronisch bestelformulier, waarin u ook een lijst vindt met de documenten die nodig zijn voor het invullen van uw belastingaangifte.

Totdat u ons alle benodigde gegevens en documenten toestuurt, heeft de bestelling de status ‘Wachten op documenten’.

5. Maak een klantaccount aan door de instructies in de link te volgen. Vul alle velden in uw persoonlijke profiel in. Als u een partner heeft, zorg er dan voor dat u alle velden in het daarvoor bestemde gedeelte invult. Als u kinderen heeft, vult u het tabblad 'Kinderen' in. Vergeet na het invullen niet op de groene knop ‘Bevestigen’ te klikken.

6. Volg de link Bestelkaart en vul het bestelformulier in. Voeg alle benodigde documenten toe in de vereiste vensters. Klik op de knop "Verzenden" of "Opslaan en later doorgaan" als u tijd nodig heeft om de benodigde informatie te verzamelen.

Op dit punt wordt de bestelstatus 'Overgedragen aan aannemer'.

7. Om de gegevens in uw aangifte te verduidelijken, hebben wij toestemming nodig van de Belastingdienst om toegang te krijgen tot uw gegevens. Nadat wij gegevens van u hebben ontvangen in uw Persoonlijk Account, sturen wij een verzoek naar de Belastingdienst om deze toegang te verkrijgen. Binnen twee weken ontvangt u een papieren brief met een volmachtactiveringscode (machtiging) waarmee u onze bevoegdheid als uw tussenpersoon (intermediair) bevestigt. Meer informatie over machtigingsbrieven leest u hier hier

Ook in uw Persoonlijke Account dient u de machtiging te activeren. Dit is een standaardprocedure voor elke cliënt en duurt maximaal 3 weken. Op dit moment hebben wij geen toegang tot de informatie die nodig is om de gegevens in uw aangifte te verduidelijken. Maar maak je geen zorgen: na het verkrijgen van toegang gaan wij door en is de aangifte op tijd binnen.

8. Vervolgens wordt de bestelling in de wachtrij geplaatst voor uitvoering door een specialist. Wanneer de bestelling aan de beurt is, verandert de status ervan naar “In uitvoering”: u kunt dit zien in de status van uw bestellingen in uw Persoonlijke Account.

9. Als de specialist ontdekt dat er documenten ontbreken, schrijft hij u een brief waarin hij om deze documenten vraagt.

10. De gereedheid van de aangifte kunt u controleren in uw Persoonlijke Account bij de bestelstatussen.

11. Wij sturen u een concept (concept) van de ingevulde aangifte: u dient deze goed te keuren of ter herziening op te sturen als u onjuistheden constateert.

12. Na alle wijzigingen en uw definitieve goedkeuring van de aangifte sturen wij deze naar de Belastingdienst.

De termijn voor behandeling van de aangifte door de Belastingdienst is vanaf 3 maanden.

13. 2-3 maanden na het versturen van de aangifte ontvangt u een tweede brief met een volmacht, die ons inzage geeft in de beslissing van de Belastingdienst. Meer erover hier Met deze e-mail hoeft u niets te doen: u hoeft alleen de e-mail te negeren om ons toegang te verlenen.

14. Wanneer de IRS een beslissing neemt over uw terugkeer, ontvangt u een brief per post (fysieke post). Op basis van de uitkomst van de beschikking wordt het belastingbedrag teruggegeven of bijbetaald.

15. Indien u als gevolg van de beschikking recht heeft op teruggaaf en u niet eerder financiële relaties heeft gehad met de Belastingdienst, dient u uw bankrekeningnummer voor teruggaaf aan de Belastingdienst door te geven. Wij kunnen u helpen: bestel onze service "Melding van de belasting over uw bankrekening"

16. Als u als gevolg van een belastingbeschikking een bijbetaling moet doen, moet dit binnen 6 weken gebeuren.

Laat een beoordeling achter over het werk van onze service via de link: https://www.trustpilot.com/review/nalog.nl.

Blijf bij ons!

logo nalog

Enkele van onze onderwerpen



U kunt meer onderwerpen vinden op onze Startpagina of op het menu.

logo nalog

Wat vind je van deze site? ​

Het doel van uw beroep?

Voer geen persoonlijke informatie in, zoals naam, burgerservicenummer of telefoonnummer. Wij reageren niet op vragen, opmerkingen en klachten die via dit formulier binnenkomen.

annulering