Hoe u een uitstelperiode krijgt voor het indienen van uw belastingaangifte
19.04.2019Voor particulieren
Op uw persoonlijke rekening op belastingdienst.nl kunt u met uw DigiD uitstel aanvragen.
U kunt dit ook doen door te bellen met de Belastingdienst (0800 – 0543 (gratis), en als u niet belt vanuit NL +31 555 385 385), hiervoor moet u uw BSN bij de hand hebben en uw geboortedatum onthouden . Het is waar dat het erg moeilijk is om aan het einde van de verslagperiode de belastingdienst te bellen.
Het uitstel wordt gegeven tot 1 september en het wordt aan iedereen gegeven, zonder uitzondering!
Voor degenen die op ons abonnement zitten, vragen we automatisch uitstel als we begrijpen dat het om een of andere reden onmogelijk is om op tijd een aangifte in te dienen.
Voor particuliere ondernemers
Particuliere ondernemers (EMZ) vragen op dezelfde manier uitstel van betaling aan als gewone particulieren (op hun persoonlijke rekening via de DigiD-code of door te bellen met de Belastingdienst), want voor de Belastingdienst zijn het nog steeds particulieren die inkomsten uit ondernemerschap hebben.
Ondernemers, hun echtgenotes en echtgenoten, aan wie we rapporteren, hoeven zich ook geen zorgen te maken, indien nodig vragen we zelf uitstel voor hen.
Juridische entiteiten
Alle rechtspersonen die bij ons in dienst zijn, zullen indien nodig zelf om uitstel vragen.
Voor onze vaste klanten zullen wij namens ons, als intermediair, uitstel vragen, wat betekent dat zij het voor een jaar geven. Dit betekent echter niet dat de aangifte over een jaar moet worden ingediend. De Belastingdienst stelt een plan op voor hoeveel aangiftes we maandelijks moeten doen en stemmen op basis daarvan de indiening van hun aangiftes af met klanten. En we stellen dit natuurlijk niet voor onbepaalde tijd uit, maar proberen alles zo snel mogelijk in te leveren na ontvangst van alle benodigde documenten. In de zomer kun je waarschijnlijk alles afronden en dan zullen we je rapporten indienen.
Als u geen abonnement heeft, maar er wel gebruik van wilt maken en u geen zorgen meer hoeft te maken over het aanvragen van uitstel en het indienen van de nodige rapporten, kunt u dit doen door ons telefonisch te bellen. Het is niet te laat om het te doen link.
Wat is de dreiging van een uitstel van bestelling en een latere indiening van de aangifte?
Als u iets moet betalen, is er helemaal geen sprake van een bedreiging. Alleen rapporten die vóór 1 april zijn verzonden, belooft de belastingdienst vóór 1 juli te verwerken en de rest voor zover mogelijk.
In het geval dat u iets moet betalen, is het belangrijk om te begrijpen dat vanaf 1 juli boeterente begint op te lopen, dus het is beter om eerder aangifte te doen om overbetaling te voorkomen.
Als je echter weet dat je moet betalen, maar er is nu geen geld en je moet het ergens anders zoeken, dan is dit een mogelijke optie. In plaats van te lenen, lijkt het alsof u tegen een klein percentage leent bij de belastingdienst zelf.
Voor nieuwe klanten waarmee we nog geen contracten hebben gesloten, kunnen we alleen namens u helpen om verlenging aan te vragen.