Startpagina Gebruiksvoorwaarden En

Tekst aan Engelse taal.

ALGEMENE VOORWAARDEN belasting.NL B.V. VANAF 02.01.2023

 

Artikel 1 DEFINITIES

De onderstaande definities in hoofdletters hebben in het kader van deze algemene voorwaarden de volgende betekenis:

  • Bescheiden: alle informatie of gegevens die door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer zijn verstrekt; alle gegevens die door Opdrachtnemer worden geproduceerd of verzameld in het kader van de uitvoering van de Opdracht/Overeenkomst; en alle andere informatie die relevant is voor de uitvoering of voltooiing van de Order. De gespecificeerde informatie kan worden opgeslagen op materiële of immateriële dragers, ongeacht of ze worden overgedragen aan derden of niet;
  • Medewerker: een natuurlijke persoon in dienst van of verbonden aan Opdrachtnemer, ongeacht of de medewerking wordt verleend op basis van een arbeidsovereenkomst of niet;
  • Opdracht/Overeenkomst: een overeenkomst van opdracht, waarbij Opdrachtnemer zich verbindt de opgegeven Werkzaamheden aan Opdrachtgever te verrichten;
  • Opdrachtgever: een (rechts)persoon die aan Opdrachtnemer de opdracht heeft gegeven om de Werken uit te voeren;
  • Opdrachtnemer: Nalog.nl BV Alle Werken worden uitsluitend aanvaard en uitgevoerd door het bedrijf, en niet door of namens een individuele Medewerker, ook niet als de Klant de Opdracht direct of indirect heeft geplaatst met het oog op uitvoering door een bepaalde Medewerker of specifieke medewerkers. De toepassing van de artikelen 404, 407 van titel 2 en 409 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek wordt uitdrukkelijk uitgesloten;
  • Werken/Opdrachten: alle door de Aannemer uit te voeren werken in het belang van de Klant, waarvoor de Bestelling werd ontvangen en die door de Aannemer werden aanvaard.

Artikel 2. TOEPASSELIJKHEID

  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op: alle aanbiedingen, Opdrachten, rechtsbetrekkingen en Overeenkomsten onder welke naam dan ook, waarbij Opdrachtnemer zich verbindt Werkzaamheden voor Opdrachtgever te verrichten.
  2. Afwijkingen van of aanvullingen op deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen, bijvoorbeeld in een (schriftelijke) Overeenkomst of in een (aanvullende) Opdrachtbevestiging.
  3. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden en een afzonderlijke Overeenkomst of Opdrachtbevestigingsbrief met elkaar strijdig zijn, geldt in geval van tegenstrijdigheid de bepaling zoals uiteengezet in een afzonderlijke Overeenkomst of Opdrachtbevestigingsbrief.
  4. Deze Algemene Voorwaarden zijn eveneens van toepassing op eventuele aanvullende of vervolgopdrachten.
  5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van Opdrachtgever wordt hierbij door Opdrachtnemer uitdrukkelijk van de hand gewezen. Door mondeling of schriftelijk een Bestelling te plaatsen, aanvaardt de Klant deze Algemene Voorwaarden en sluit hij eventuele Algemene Voorwaarden van de Klant uit.
  6. Op deze Algemene Voorwaarden kunnen een beroep worden gedaan op natuurlijke personen en rechtspersonen die door of namens Opdrachtnemer, direct of indirect, op enigerlei wijze, al dan niet op basis van een arbeidsovereenkomst, bij de dienstverlening aan Opdrachtgever betrokken zijn.

Artikel 3. GEGEVENS VAN DE KLANT

  1. De Klant verbindt zich ertoe om de Opdrachtnemer alle Documenten te bezorgen die de Opdrachtnemer naar zijn mening nodig heeft voor de correcte uitvoering van de Opdracht, in de gewenste vorm, op de vereiste manier en tijdig. Opdrachtnemer bepaalt wat onder de gewenste vorm, de gewenste werkwijze en tijdigheid wordt verstaan.
  2. De Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de verstrekte Documenten, ook indien deze van derden afkomstig zijn.
  3. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor alle schade die het gevolg is van de onjuistheid of onvolledigheid van de Documenten, waaronder maar niet beperkt tot kosten van derden en/of extra werkuren van Opdrachtnemer.
  4. Extra door de Aannemer gemaakte kosten en extra gewerkte uren door de Aannemer, evenals verder verlies of schade opgelopen door de Aannemer als gevolg van het laattijdig of onjuist verstrekken door de Klant van de Documenten die nodig zijn voor de uitvoering van de Werken, worden gedekt door de Klant en toegerekend aan zijn risico.
  5. In het geval dat Opdrachtnemer langs elektronische weg informatie, waaronder maar niet beperkt tot belastingaangiften, jaarverslagen, rapportages (en namens) Opdrachtgever aan derden verzendt, wordt Opdrachtgever aangemerkt als degene die de documenten heeft ondertekend en de relevante informatie.
  6. Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van de Opdracht op te schorten totdat de Klant aan de in lid één van dit artikel genoemde verplichtingen heeft voldaan.
  7. Opdrachtnemer zal op eerste schriftelijk verzoek van Opdrachtgever de door Opdrachtgever verstrekte originele Documenten aan Opdrachtgever retourneren. De procedure voor het retourneren van documenten is bepaald in Bijlage 3 van de Algemene Voorwaarden.

Artikel 4. Uitvoering van een bestelling

  1. Een bestelling kan door de Klant op verschillende manieren worden geplaatst, waaronder, maar niet beperkt tot, een bestelling op de webpagina van Nalog.nl, e-mail, telefoontje, instant messengers en andere communicatiemiddelen.
  2. De Overeenkomst komt tot stand en treedt in werking vanaf het moment dat de Klant de Bestelling bevestigt of de daadwerkelijke uitvoering van de Bestelling begint. De opdrachtbevestiging is gebaseerd op de informatie die de Opdrachtgever op het moment van de aanvraag aan Opdrachtnemer heeft verstrekt. De bevestiging is de juiste en volledige Overeenkomst en kan zowel mondeling als schriftelijk worden verstrekt.
  3. Indien de Bestelling mondeling is ontvangen, wordt de Overeenkomst, met inachtneming van de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden, als gesloten beschouwd op het moment waarop Opdrachtnemer, op verzoek van de Klant, met de uitvoering van de Bestelling is begonnen.
  4. Opdrachtnemer bepaalt hoe de Opdracht wordt uitgevoerd en door welke Medewerker(s).
  5. Opdrachtnemer zal de werkzaamheden naar beste kunnen en goed vakmanschap uitvoeren, doch kan niet instaan ​​voor het bereiken van enig beoogd resultaat.
  6. De opdracht wordt uitgevoerd met inachtneming van de toepasselijke regelgeving en hetgeen wettelijk of krachtens de wet wordt vereist. De klant werkt altijd en volledig mee aan de verplichtingen die hieruit voortvloeien.
  7. In het geval dat de voltooide Bestelling overeenstemming met de Klant vereist, moet deze goedkeuring worden gegeven binnen 5 werkdagen vanaf de datum van verzending van de gegevens ter goedkeuring, maar in het geval van rapportage, in overeenstemming met Bijlage 2. Het werk wordt beschouwd als aanvaard vanaf het moment van zodanig akkoord, indien dit volgens de Opdracht vereist is. In alle andere gevallen wordt de Opdracht als voltooid beschouwd wanneer de Opdrachtnemer de overeengekomen Werkzaamheden uitvoert.
  8. Opdrachtgever is ermee bekend dat Opdrachtnemer, in overeenstemming met de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft):

a) kan worden verlangd om de identiteit van de Klant te onderzoeken;

b) mogelijk verplicht zijn om bepaalde transacties aan overheidsinstanties te melden.

  1. Opdrachtnemer sluit iedere aansprakelijkheid uit voor schade die voortvloeit uit het door Opdrachtnemer naleven van toepasselijke wet- en (beroeps)regels.
  2. Opdrachtnemer houdt met betrekking tot de Opdracht een werkdossier aan, met daarin kopieën van de relevante bescheiden, dat eigendom is van Opdrachtnemer.
  3. De Aannemer heeft het recht om de uitvoering van de Werken toe te vertrouwen aan een door de Aannemer aangestelde derde.

Artikel 6. INTELLECTUELE EIGENDOM

  1. De uitvoering van de Opdracht door Opdrachtnemer omvat niet de overdracht van intellectuele eigendomsrechten die aan Opdrachtnemer toebehoren. Alle intellectuele eigendomsrechten die ontstaan ​​tijdens of als gevolg van de uitvoering van de Opdracht behoren toe aan Opdrachtnemer.
  2. Het is Opdrachtgever uitdrukkelijk verboden om producten waartoe de intellectuele eigendomsrechten van Opdrachtnemer behoren, dan wel intellectuele eigendomsrechten op producten waarop Opdrachtnemer gebruiksrechten heeft verworven, te verveelvoudigen, openbaar te maken of te gebruiken. Hieronder vallen bijvoorbeeld (maar niet beperkt tot) computerprogramma's, systeemprojecten, werkwijzen, tips, (typische) contracten, rapporten, sjablonen, macro's en ander intellectueel werk.
  3. Het is Opdrachtgever niet toegestaan ​​de in het tweede lid genoemde producten zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer aan derden ter beschikking te stellen.

Artikel 7. OVERWEG

  1. Indien partijen als gevolg van overmacht in de zin van artikel 75 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek niet, niet behoorlijk of niet tijdig aan hun verplichtingen uit de Overeenkomst kunnen voldoen, worden die verplichtingen opgeschort tot het moment waarop partijen er wel in slagen om een afgesproken manier.
  2. Indien zich de in het eerste lid bedoelde situatie voordoet, hebben partijen het recht de Overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk met onmiddellijke ingang te beëindigen zonder recht op enige bestaande schadevergoeding.
  3. Indien Opdrachtnemer ten tijde van het intreden van een overmachtsituatie al gedeeltelijk aan de overeengekomen verplichtingen heeft voldaan, heeft Opdrachtnemer het recht om tussentijds een afzonderlijke factuur voor de verrichte Werkzaamheden uit te brengen en dient Opdrachtgever deze factuur te voldoen als ware het het was een aparte transactie.

Artikel 8. VERGOEDING EN KOSTEN

  1. De betaling voor de door Opdrachtnemer verrichte werkzaamheden wordt op basis van bestede tijd en gemaakte kosten aan Opdrachtgever in rekening gebracht, tenzij partijen uitdrukkelijk anders overeenkomen, bijvoorbeeld om een ​​vaste prijs te betalen. Betaling van de vergoeding is niet afhankelijk van het resultaat van de Werkzaamheden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. Naast de vergoeding worden de door Opdrachtnemer gemaakte kosten en de declaraties van door Opdrachtnemer ingeschakelde derden aan Opdrachtgever in rekening gebracht.
  3. Opdrachtnemer heeft het recht van Opdrachtgever een vooruitbetaling van 100% te verlangen. Het niet (tijdig) betalen van het voorschot kan aanleiding zijn voor de opschorting van de Werken door de Aannemer of de weigering om de Opdracht uit te voeren.
  4. Indien na de inwerkingtreding van de Overeenkomst, maar voordat de Opdracht volledig is uitgevoerd, de prijs wordt gewijzigd, heeft Opdrachtnemer het recht het overeengekomen tarief dienovereenkomstig aan te passen.
  5. Indien wettelijk vereist, wordt over alle aan Opdrachtnemer verschuldigde bedragen separaat omzetbelasting in rekening gebracht.

Artikel 9 BETALING

  1. Betaling door Opdrachtgever van aan Opdrachtnemer verschuldigde bedragen dient zonder enig recht van Opdrachtgever op enige aftrek, korting, opschorting of verrekening te geschieden binnen 14 dagen na dagtekening van de aanbieding, factuur of ander betaaldocument, tenzij anders is overeengekomen. De dag van betaling is de dag waarop het bedrag van de vordering is bijgeschreven op de vereffeningsrekening van Opdrachtnemer.
  2. Indien Opdrachtgever niet binnen de in het eerste lid genoemde termijn heeft betaald, is Opdrachtgever van rechtswege insolvent en is Opdrachtnemer vanaf dat moment gerechtigd wettelijke (handels)rente in rekening te brengen.
  3. Na het verstrijken van de betalingstermijn stuurt Opdrachtnemer betalingsherinneringen, bij de derde aanmaning heeft Opdrachtnemer het recht de door Opdrachtgever gemaakte administratiekosten te vergoeden naar rato van de tijd besteed aan het opstellen van aanmaningen. Bij niet-betaling door Opdrachtgever binnen de in het eerste lid genoemde termijn is Opdrachtgever gehouden tot vergoeding van alle daadwerkelijk door Opdrachtnemer gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso)kosten. Vergoeding van gemaakte kosten is niet beperkt tot een door de rechtbank opgelegde lastenveroordeling.
  4. In het geval van een gezamenlijk verstrekt

Bestelling Klanten zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het factuurbedrag, rente en kosten.

  1. Indien de financiële situatie of betalingsdocumentatie van Opdrachtgever naar het oordeel van Opdrachtnemer daartoe aanleiding geeft of indien Opdrachtgever geen voorschot betaalt of de factuur niet binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn betaalt, kan Opdrachtnemer van Opdrachtgever verlangen onmiddellijk (aanvullende) zekerheid te stellen in een door Opdrachtnemer te bepalen vorm. Indien Opdrachtgever niet de nodige zekerheid stelt, heeft Opdrachtnemer het recht de verdere uitvoering van de Overeenkomst met onmiddellijke ingang op te schorten en is al hetgeen Opdrachtgever aan Opdrachtnemer uit welke hoofde dan ook verschuldigd is, direct opeisbaar.

Artikel 10. TERMIJNEN/TERMIJNEN

  1. Indien tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer een periode / termijn is overeengekomen gedurende welke de Opdracht dient te worden voltooid, en Opdrachtgever voldoet niet aan één van de volgende voorwaarden: (a) het voldoen van een voorschot of (b) het verstrekken van de benodigde Documenten in tijdig, volledig, in de gewenste vorm en op de voorgeschreven wijze zullen Opdrachtgever en Opdrachtnemer in overleg komen over een nieuwe termijn/datum waarbinnen de Opdracht dient te worden afgerond.
  2. Termijnen/termen waarbinnen de Werkzaamheden dienen te zijn afgerond zijn slechts fatale termijnen indien dit uitdrukkelijk (schriftelijk) is overeengekomen tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer.

Artikel 11. AANSPRAKELIJKHEID EN RECHTSMIDDELEN

  1. Opdrachtnemer is aansprakelijk in de vorm van een boetevergoeding wegens overschrijding van de rapportagetermijnen, indien de termijnen door toedoen van Opdrachtnemer zijn overschreden.

Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enige schade aan de zijde van Opdrachtgever die voortvloeit uit het feit dat Opdrachtgever de Bescheiden niet, onjuiste of onvolledige gegevens aan Opdrachtnemer heeft verstrekt, of omdat deze niet tijdig zijn verstrekt. . Hieronder valt ook de situatie dat Opdrachtnemer door toedoen of nalaten van (aan) de Opdrachtgever niet binnen de wettelijke termijn kan rapporteren.

  1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor gevolgschade, zoals: gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en alle andere gevolgschade die het gevolg is van het niet of niet tijdig of niet naar behoren uitvoeren van de Opdracht door Opdrachtnemer .
  2. De verantwoordelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot vergoeding van directe schade die het rechtstreekse gevolg is van fouten van Opdrachtnemer bij de uitvoering van de Opdracht. Onder directe schade wordt onder meer verstaan: redelijke kosten, gemaakt ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade; redelijke kosten, gemaakt om de werkzaamheden van Opdrachtnemer aan de Overeenkomst te laten beantwoorden, en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming en beperking van schade.
  3. Deze aansprakelijkheid is voor alle Diensten beperkt tot maximaal één kost van de uitgevoerde Werken.
  4. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtnemer of zijn leidinggevend management.
  5. De klant is verplicht maatregelen te nemen om schade te beperken. Opdrachtnemer heeft het recht schade of schade te vergoeden of te beperken door verbetering of verbetering van de uitgevoerde werkzaamheden.
  6. De Klant zal de Opdrachtnemer vergoeden voor alle vorderingen van derden in verband met verliezen of schade veroorzaakt doordat de Klant de Opdrachtnemer de Documenten niet of valse of onvolledige Documenten heeft verstrekt.
  7. Opdrachtgever zal Opdrachtnemer alle aanspraken van derden (waaronder begrepen Medewerkers van Opdrachtnemer en door Opdrachtnemer ingeschakelde derden) die in verband met de uitvoering van de Opdracht verliezen of schade lijden die het gevolg is van handelen of nalaten van Opdrachtnemer, vergoeden. de klant.
  8. Het bepaalde in lid 1 tot en met 8 van dit artikel heeft zowel betrekking op de contractuele als buitencontractuele aansprakelijkheid van Opdrachtnemer jegens Opdrachtgever.
  9. Reclames met betrekking tot de verrichte werkzaamheden of de hoogte van de factuur moeten binnen 30 dagen na de datum van verzending van de documenten of informatie worden ingediend. Na het verstrijken van deze termijn vervalt het recht op alle aanspraken, of heeft hij, indien Opdrachtgever redelijkerwijs kan aantonen dat hij niet eerder op de hoogte kon zijn van de tekortkomingen in het werk, het recht dit binnen 30 dagen na ontdekking. De reclame ontslaat de Klant niet van de verplichting om facturen tijdig te betalen.

Artikel 12. BEËINDIGING

  1. De Klant kan de Overeenkomst te allen tijde met onmiddellijke ingang beëindigen zonder inachtneming van een opzegtermijn door middel van een schriftelijke kennisgeving aan de andere partij. Indien de Overeenkomst wordt beëindigd voordat de Opdracht is voltooid, is Opdrachtgever een vergoeding verschuldigd conform de door Opdrachtnemer opgegeven uren voor de Werkzaamheden die namens Opdrachtgever zijn verricht.
  2. Indien Opdrachtgever de Overeenkomst beëindigt, heeft Opdrachtnemer recht op vergoeding van extra kosten die Opdrachtnemer reeds heeft gemaakt; en kosten die voortvloeien uit afstandsverklaringen van uitbestede derden (bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot kosten in verband met onderaanneming).
  3. Opdrachtnemer kan de Overeenkomst te allen tijde met onmiddellijke ingang beëindigen zonder inachtneming van de opzegtermijn door middel van een schriftelijke kennisgeving aan de andere partij in de volgende gevallen:
  • Na de totstandkoming van deze Overeenkomst, de ontvangst door Opdrachtnemer van informatie die het vermoeden geeft dat Opdrachtgever niet in staat zal zijn om de verplichtingen uit deze Overeenkomst na te komen;
  • Schending door de Klant van de betalingsverplichting voor de Diensten gedurende meer dan 30 dagen;
  • Faillissement van Opdrachtgever of surseance van betaling;
  • Liquidatie van Opdrachtgever (rechtspersoon);
  • Beperking van de rechtsbevoegdheid of overlijden van de Klant (particulier);
  • Het door Opdrachtnemer ontvangen van informatie op grond waarvan kan worden aangenomen dat Opdrachtgever bij het uitvoeren van zijn werkzaamheden handelt in strijd met de Nederlandse wetgeving, waaronder de Wet ter voorkoming witwassen en financiering terrorisme (Wwft )), of het niet naleven door Opdrachtgever van het interne beleid van Opdrachtnemer op het gebied van het voorkomen van witwassen en terrorismefinanciering.
  1. Als gevolg van beëindiging van de Overeenkomst worden alle voordelen of individuele overeenkomsten met overheidsinstanties die aan de Klant zijn verstrekt in verband met de rol van Opdrachtnemer als tussenpersoon, geannuleerd.

 Artikel 13. RECHT VAN OPSCHORTING

  1. Opdrachtnemer heeft het recht de nakoming van zijn verplichtingen op te schorten, waaronder begrepen de overdracht van Documenten of andere zaken aan Opdrachtgever of derden, totdat alle opeisbare vorderingen op Opdrachtgever volledig zijn voldaan.

 Artikel 14. TERMIJN

Tenzij anders bepaald in deze Algemene Voorwaarden, vervallen de vorderingsrechten en andere rechten van de Klant uit welke hoofde dan ook jegens de Aannemer met betrekking tot de uitvoering van de Werken door de Aannemer in ieder geval na één jaar vanaf de datum waarop de Klant wist of redelijkerwijs had kunnen weten van het bestaan ​​van deze rechten en privileges.

Artikel 15. ELEKTRONISCHE AANMELDING EN ELEKTRONISCHE INDIENING VAN DE BELASTINGAANGIFTE EN ANDERE VERSLAGEN

  1. Tijdens de uitvoering van de Opdracht kunnen Opdrachtgever en Opdrachtnemer met elkaar communiceren door middel van elektronische middelen en/of gebruik maken van elektronische opslag (bijvoorbeeld cloudapplicaties). Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, mogen de partijen ervan uitgaan dat het verzenden van correct geadresseerde faxen, e-mails (inclusief e-mails verzonden via internet) en berichten (voicemail), ongeacht of deze al dan niet vertrouwelijke informatie of Documenten met betrekking tot de Bestelling bevatten, wederzijds wordt aanvaard. Hetzelfde geldt voor andere communicatiemiddelen die door de andere Partij worden gebruikt of ontvangen.
  2. Opdrachtgever en Opdrachtnemer zijn jegens elkaar niet aansprakelijk voor enig verlies of schade die een van hen of beiden overkomt als gevolg van het gebruik van elektronische communicatiemiddelen, netwerken, applicaties, elektronische opslag of andere systemen, waaronder begrepen, maar niet beperkt tot verlies of schade als gevolg van niet-bezorging of vertraging in de bezorging van een elektronisch bericht, weglating, vervorming, onderschepping of manipulatie van een elektronisch bericht door derden of software/hardware die wordt gebruikt voor het verzenden, ontvangen of verwerken van elektronische communicatie, de overdracht van virussen en het niet naar behoren functioneren van het telecommunicatienetwerk of andere voor elektronische communicatie benodigde middelen, tenzij het verlies of de schade het gevolg is van opzet of grove schuld. Bovenstaande geldt ook voor het gebruik daarvan door Opdrachtnemer in contacten met derden.
  3. In aanvulling op het vorige lid: Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit of verband houdt met het elektronisch indienen van (elektronische) belastingaangiften en andere aangiften.
  4. Opdrachtgever en Opdrachtnemer zullen alles in het werk stellen wat redelijkerwijs van ieder van hen verwacht mag worden om het ontstaan ​​van bovengenoemde risico's te voorkomen.
  5. Data-extractie uit het computersysteem van de verzender levert onweerlegbaar bewijs (van de inhoud) op van het door de verzender verzonden elektronische bericht, totdat door de ontvanger het tegendeel is bewezen.

Artikel 16. VERTROUWELIJKHEID

  1. Opdrachtnemer respecteert de privacy van Opdrachtgever. De wederpartij verwerkt alle verstrekte persoonsgegevens in overeenstemming met het toepasselijke recht, in het bijzonder de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De klant stemt in met een dergelijke verwerking. Opdrachtnemer past passende beveiligingsmaatregelen toe om de persoonsgegevens van Opdrachtgever te beschermen.
  2. Opdrachtnemer zal de persoonsgegevens van Opdrachtgever uitsluitend gebruiken voor het uitvoeren van de Overeenkomst of voor het in behandeling nemen van een klacht.

Artikel 17. DIVERSE BEPALINGEN

  1. De Klant zal gedurende de looptijd van de Overeenkomst geen bij de uitvoering van de Werkzaamheden betrokken Medewerkers inhuren of in dienst nemen om, direct of indirect, tijdelijk, direct of indirect, in dienst te treden van de Klant of werkzaamheden te verrichten ten behoeve van de Klant, direct of indirect. en gedurende 12 maanden daarna.
  2. Deze Algemene Voorwaarden zijn opgesteld in het Engels en Russisch. In geval van discrepanties of tegenstrijdigheden tussen de Engelse en Russische teksten, heeft de Engelse tekst voorrang.
  3. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
  4. Alle geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechter van het arrondissement waarin Opdrachtnemer is gevestigd.
  5. Opdrachtnemer heeft het recht wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden. Deze wijzigingen treden in werking op de aangekondigde ingangsdatum. Opdrachtnemer zal de gewijzigde voorwaarden tijdig aan opdrachtgever toezenden.
  6. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden of de Bestelling/Overeenkomst geheel of gedeeltelijk ongeldig en/of niet-afdwingbaar is bij wet, vonnis of anderszins, heeft dit geen invloed op de geldigheid van alle andere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden of de Bestelling/Overeenkomst. Overeenkomst.

BIJLAGE 1 BIJ DE ALGEMENE VOORWAARDEN belasting.NL. FORMAAT VAN VERSTREKKING VAN DOCUMENTEN

Als de Klant, om de Bestelling uit te voeren, documenten aan de Aannemer moet verstrekken, wordt de overdracht ervan uitgevoerd in de volgende volgorde:

  1. De contractant aanvaardt alleen documenten in elektronische vorm. Papieren documenten die op het kantoor van de contractant worden achtergelaten of per post worden verzonden, worden door de contractant niet in behandeling genomen.
  2. Alle bankafschriften moeten maandelijks worden opgeslagen in PDF-formaat en worden ondertekend in het formaat "wettelijke/individuele naam - jaar - maand".
  3. Elk document moet als één afzonderlijk bestand worden opgeslagen.
  4. Facturen en cheques in andere valuta's moeten op de datum van betaling worden omgerekend in euro's, hun waarde in euro's moet naast de oorspronkelijke valuta worden vermeld.
  5. Alle documenten moeten goed gescand/gefotografeerd zijn, alle gegevens moeten zichtbaar zijn, gekrulde uiteinden en schaduwen zijn niet toegestaan.
  6. Gescande documenten dienen te worden gearchiveerd en verzonden naar het door Opdrachtnemer opgegeven e-mailadres.
  7.  Ook kunnen documenten worden geüpload naar de online opslag, die bovendien aan Opdrachtnemer moeten worden gemeld.

BIJLAGE 2 BIJ DE ALGEMENE VOORWAARDEN belasting.NL. VOORWAARDEN VOOR GEGEVENSVERSTREKKING VOOR RAPPORTAGEVOORBEREIDING. RAPPORTEREN ONDERTEKENEN

De klant verbindt zich ertoe:

  1. Opdrachtnemer tijdig en volledig voorzien van documenten en andere informatie die nodig is voor het leveren van de Diensten. Documenten voor het opstellen van de Rapportage moeten worden ingediend binnen de volgende termijnen:

1) Btw-aangifte - binnen 10 kalenderdagen van de maand die volgt op de aangifteperiode.

Indien het aantal te verwerken documenten van de Klant de drempelwaarde van 45 stuks per kwartaal overschrijdt, dan is de Klant verplicht documenten te verzenden binnen 10 kalenderdagen van elke maand die volgt op de maand waarop deze documenten betrekking hebben.

2) Verslaglegging vennootschapsbelasting - uiterlijk 3 maanden na afloop van het verslagjaar.

3) Loonrapportage - indien loon wordt uitbetaald op uurbasis, dan dienen gegevens over de gewerkte uren per werknemer uiterlijk binnen 3 kalenderdagen na het einde van de rapportagemaand waarover loon moet worden opgebouwd te worden aangeleverd.

4) Aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers - uiterlijk binnen 1 maand na afloop van het aangiftejaar.

Andere rapportage - zoals overeengekomen door de partijen, maar niet later dan 20 kalenderdagen vóór de datum van indiening van de rapportage zoals vastgesteld door de huidige wetgeving of de verantwoordelijke overheidsinstantie.

  1. Documenten ondertekenen en terugsturen uiterlijk 7 kalenderdagen vóór de datum van indiening van de Verklaringen bij de autoriteiten. Indien de Klant weigert de Rapportage te ondertekenen, dient hij dit uiterlijk 7 kalenderdagen voorafgaand aan de datum van indiening van de Rapportage schriftelijk aan Opdrachtnemer kenbaar te maken. In geval van niet-ondertekening van de jaarrekening en het niet verstrekken van een gemotiveerde weigering om de staten te ondertekenen binnen de gestelde termijn of een weigering met vermelding van de redenen voor de weigering die niet kan worden aanvaard door de contractant op grond van de huidige wetgeving, zal de contractant is niet aansprakelijk voor alle negatieve gevolgen die op grond van bovenstaande redenen voor de Klant kunnen ontstaan. Het werk van Opdrachtnemer wordt in dat geval als opgeleverd beschouwd en is volledig opeisbaar.
  2. Breng de Aannemer onmiddellijk, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen, op de hoogte van alle wijzigingen in informatie, materialen, documenten die aan de Opdrachtnemer zijn overgedragen, evenals wijzigingen in hun voornemens met betrekking tot de boekhoudkundige, fiscale of juridische kwestie die in zijn belang is opgelost. Bij het niet tijdig informeren van Opdrachtnemer over de wijzigingen, is Opdrachtnemer niet aansprakelijk voor eventuele negatieve gevolgen.

BIJLAGE 3 BIJ DE ALGEMENE VOORWAARDEN belasting.NL. OVERDRACHT VAN DOCUMENTEN NA BEËINDIGING

Na beëindiging van de Overeenkomst of uitvoering van de Opdracht heeft de Klant het recht om van Opdrachtnemer een aantal documenten te ontvangen met inachtneming van de volgende voorwaarden:

  1. De eventuele originele documenten kunnen door de Klant worden ontvangen binnen 1 kalendermaand vanaf het moment dat de Opdracht is voltooid of de Overeenkomst wordt beëindigd (beëindigingsdatum) tijdens de werkuren van Opdrachtnemer.
  2. Lijst met documenten die kunnen worden verstrekt:

A) Het meest recente jaarverslag over de voorgaande periode;

B) Btw-aangiften over voorgaande perioden van het lopende kalenderjaar.

  1. De Opdrachtnemer verstrekt de Klant niet zijn werkbestanden, materialen, berekeningen en interne vastleggingen van de wijze waarop de werkzaamheden aan de Opdracht zijn uitgevoerd.
  2. De Opdrachtnemer verstrekt de Klant geen documenten (en hun kopieën) die door de Klant of derden zijn verzonden om de Opdracht door de Opdrachtnemer uit te voeren.
  3. Levering van andere documenten is mogelijk na voorafgaand akkoord met de contractant op betaalde basis volgens de uurtarieven van de contractant.

Origineel in het Nederlands op www.nalog.nl en www.rb.nl

Tekst aan Engelse taal.

logo nalog

Wat vind je van deze site? ​

Het doel van uw beroep?

Voer geen persoonlijke informatie in, zoals naam, burgerservicenummer of telefoonnummer. Wij reageren niet op vragen, opmerkingen en klachten die via dit formulier binnenkomen.

annulering