Goed gedaan! Ik heb echt advies nodig! De situatie is als volgt: op 1 september 2017 ben ik verhuisd en ingeschreven in Nederland. Tot die tijd woonde en werkte ze in een ander Europees land, betaalde ze belasting.
Vanaf medio oktober 2017 is zij in Nederland gaan werken. Begin 2018 deed ze aangifte (m-formulier) voor teruggaaf van belasting, waarin ook werd gevraagd om het inkomen aan te geven dat was voordat hierheen verhuisd werd. Nu vragen ze me 2000 € belasting te betalen over het bedrag dat ik verdiende voordat ik naar Nederland verhuisde. Het lijkt erop dat we er aanvankelijk in zijn geslaagd om de situatie op te lossen, en de belastingambtenaar zei dat het waarschijnlijk een vergissing was en we hebben de aangifte opnieuw ingevuld en verzonden. Mijn heraangifte is in de verwerkingsstatus. Vandaag heb ik een brief ontvangen waarin ik eraan word herinnerd dat ik de factuur moet betalen. Het lijkt mij absurd omdat Als ik in een ander Europees land werk, heb ik al belasting over mijn salaris betaald. En in het algemeen begrijp ik niet waarom ik iets moet betalen voor de periode dat ik niet eens in Nederland stond ingeschreven!
Natalia, hallo.
U hoeft inderdaad geen belasting te betalen over inkomsten die u niet in het OT heeft ontvangen, maar nu is de situatie zodanig dat er al een beslissing is genomen op uw initiële aangifte en dat er een deel van de betaling aan u is toegerekend. Het is niet gesloten, wat betekent dat er boetes en boetes op staan. In deze situatie heeft u twee opties: u kunt betalen wat al in rekening is gebracht en wachten op een nieuwe beslissing. Als u en de belastingambtenaar alles correct opnieuw hebben aangegeven, krijgt u het geld terug. Het kan echter voorkomen dat er een fout in de nieuwe aangifte staat. De tweede optie is om uitstel van betaling aan te vragen totdat er een tweede beslissing is genomen en kijken wat ze deze keer berekenen.
We raden u aan om advies in te winnen om zeker te weten of u alles correct heeft ingediend en wat u kunt verwachten. Als u hulp nodig heeft bij de verificatie, kunt u ons kopieën van uw ingevulde aangiften en relevante documenten sturen (het is niet nodig om voor een consult te komen, dit kan allemaal online) en wij zullen daar controleren of alles correct is ingevoerd.
Ook kunnen wij voor u uitstel van betaling vragen, de kosten van zo'n dienst bedragen 35 euro (+ BTW U kunt deze service aanvragen door ons een e-mail te sturen info@nalog.nl
Ook kunt u met behulp van een specialist wijzigingen aanbrengen in de aangifte en dan kunt u zeker wachten op een positieve beslissing. Bij ons belastingaangifte doen kost tussen de 50 en 165 euro (+ BTW) afhankelijk van de complexiteit.
Als u besluit om via ons bedrijf te solliciteren, vul dan het bestelformulier in here.
Wij helpen u graag verder. En met elke succesvolle beslissing!
Met vriendelijke groet, Nalog.nl Team
Log alstublieft in of Registreren om uw antwoord in te dienen