Startpagina Gemeen Oekraïense vluchtelingen kunnen...

Oekraïense vluchtelingen kunnen gebruik maken van de diensten van een tolk bij het aanvragen van medische hulp

Er zijn ongeveer 60 vluchtelingen uit Oekraïne in Nederland. Velen van hen spreken geen Nederlands en/of Engels, wat ze wel weten...

Er zijn ongeveer 60 vluchtelingen uit Oekraïne in Nederland. Velen van hen spreken geen Nederlands en/of Engels, wat veel Nederlanders wel doen. Bij het zoeken naar medische zorg kan een gebrek aan communicatie tussen de patiënt en het personeel kritiek worden en de behandeling verstoren. Daarom krijgen Oekraïense patiënten de hulp van een professionele vertaler.

Hoe bepaal je of een professionele vertaler nodig is?

In sommige gevallen kunnen informele vertalers worden gebruikt om te communiceren met artsen - familieleden, vrienden of gewoon zorgzame mensen die de talen kennen die artsen en de patiënt spreken. In sommige gevallen is het onmogelijk om dergelijke hulp te gebruiken; er is een professional nodig die de vertaaltechniek grondig kent.

Om de vereiste kwaliteit van vertolking bij het aanvragen van medische zorg te bepalen, moet het volgende schema worden gebruikt:

Hoe u een professionele tolk voor medische zorg kunt krijgen?

Het Ministerie van Justitie en Veiligheid heeft Livewords officieel gemachtigd om vertaaldiensten te leveren in deze en andere complexe zaken. Beschikbare talencombinaties:

  • Nederlands/Engels;
  • Oekraïens en Nederlands/Engels;
  • Russisch en Nederlands/Engels.

Voor het begin van de Russisch-Oekraïense oorlog waren er weinig Oekraïners in Nederland en zijn er niet genoeg vertalers uit de Oekraïense taal. Livewords werkt eraan om vertalers aan te trekken die Oekraïens spreken, maar het zal tijd kosten om volledig aan de behoefte te voldoen. Daarom wordt Oekraïense patiënten die Russisch spreken geadviseerd om een ​​Russische tolk uit te nodigen - op deze manier kunnen ze sneller professionele hulp krijgen.

Livewords biedt 4 soorten tolkdiensten:

  1. Telefonisch tolken (ad hoc). Als u besluit van deze dienst gebruik te maken, dient u te bellen met 020-380-81-84 of een aanvraag voor de dienst te doen via het Livewords klantenportaal of de mobiele applicatie op uw telefoon. Binnen drie minuten wordt u doorverbonden met een tolk.
  2. Gereserveerde telefonische vertaalservice. U dient de dienst vooraf telefonisch, via de portal of applicatie te bestellen. Na overeenstemming te hebben bereikt over een tolk en het tijdstip van de dienst, ontvangt de cliënt een zescijferige pincode. Op het afgesproken tijdstip dient de cliënt het telefoonnummer 020-380-81-93 te bellen en een pincode door te geven om verbinding te maken met een tolk.
  3. Gereserveerde videovertaalservice. In dit geval communiceren de klant, zijn gesprekspartner en vertaler via videoconferentie op internet. U kunt de dienst bestellen via het klantenportaal en de applicatie.
  4. Gereserveerde tolkservice op een gespecificeerde geolocatie. Als zo'n behoefte zich voordoet, dient u het telefoonnummer 020-380-81-84 te bellen. Informeer de taken van de vertaler en de plaats waar hij de dienst moet verlenen. U ontvangt een e-mail ter bevestiging van de ontvangst van de bestelling, waarmee u het tijdstip van de service kunt bevestigen of wijzigen.

Hoe krijg ik tolkdiensten via de telefoon?

  • Een opdracht tot het verlenen van een dienst dient minimaal 24 uur van tevoren te worden verzonden. Zo vergroot u de kans dat een tolk gratis is en aan u ter beschikking wordt gesteld.
  • De aanvraag wordt verzonden via het klantenportaal of de applicatie. Als dit niet mogelijk is, moet u een ad-hocservice aanvragen via het callcenter.
  • Na ontvangst van de bestelling wordt u per e-mail op de hoogte gesteld en voorzien van een zescijferige pincode.
  • Geef zeker het tijdstip van het gesprek en de pincode door aan je gesprekspartner, zodat hij kan deelnemen aan het gesprek.
  • De cliënt en zijn gesprekspartner moeten het telefoonnummer 020-380-81-93 bellen en de pincode noemen. U kunt niet eerder dan 5 minuten voor de afgesproken tijd bellen.
  • Als tijdens het gesprek de verbinding wordt verbroken, dient u opnieuw 020-380-81-93 te bellen en de pincode in te voeren. U wordt doorverbonden met dezelfde tolk.
  • De pincode is alleen geldig voor de tijd die is overeengekomen bij het bestellen van de dienst.

Hoe krijg ik een videovertaalservice?

  • Livewords heeft een eigen videonetwerk om deze dienst te leveren.
  • De minimale pre-order periode is 24 uur, maar het is beter om de bestelling 72 uur voor het gewenste tijdstip te verzenden.
  • Maximaal zes personen kunnen deelnemen aan een videoconferentie.
  • Na acceptatie van de bestelling ontvangt u een link naar de virtuele vergaderruimte en een pincode. Deel ze met de rest van de conferentiedeelnemers. U kunt 5 minuten voor de afgesproken tijd de virtuele vergaderruimte betreden.
  • De link naar de vergaderruimte is geldig voor de gereserveerde tijdsperiode voor de service.
  • Als de verbinding tijdens de conferentie wordt verbroken, herstel deze dan via de koppeling met de vergaderruimte met behulp van de pincode.
  • Als u liever een alternatief videoconferentieplatform gebruikt, moet u de tolk, zodra de tolk heeft bevestigd, de links geven die ze nodig hebben om aan de conferentie deel te nemen.

Hoe meld ik me aan voor het Livewords Client Portal? 

  • Vul het aanmeldformulier in via de link: http://interpreting.livewords.com/UKR. U heeft het e-mailadres en wachtwoord van het ziekenhuis nodig. Het wachtwoord moet minimaal 8 tekens bevatten: waaronder minimaal 1 hoofdletter en 1 kleine letter van het Engelse alfabet, 1 cijfer en 1 speciaal teken. Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u het herstellen.
  • Vul alle velden gemarkeerd met * in en klik op de knop Registreren.
  • U krijgt per e-mail bericht dat uw aanvraag is geaccepteerd. De e-mail bevat een link naar de accountactiveringspagina. Mocht je lange tijd geen antwoordbrief hebben ontvangen, check dan de map "Ongewenste Mail" ("Spam")
  • Klik op de activeringspagina op de knop "Wachtwoord vergeten" ("Activeer mijn account"). Nadat u op deze link heeft geklikt, is uw Livewords-account actief en kunt u inloggen op het klantenportaal en de app.

Hoe installeer ik de app?

Zodra het account is geactiveerd, kunt u de Livewords-app downloaden naar uw smartphone. De naam van de applicatie in zowel de AppStore als Google Play is Livewords App. Gebruikersnaam - het e-mailadres waarmee u zich op de site hebt geregistreerd.

Als iets niet werkt voor u, neem dan contact op met ondersteuning via:

tolken.servicedesk@livewords.com of bel 020-820-28-07.

Te weten komen over hoe een Oekraïense vluchteling medische hulp kan krijgen in Nederland voordat hij een verzekering afsluit.

Publicatiedatum: 22.06.2022
Tags:

Nieuwsbrief abonnement

Open een BV in Nederland

Open een BV in Nederland

Turnkey bedrijfsregistratie.

Meer>
Krijg een consultatie

Krijg een consultatie

Wij adviseren over zakelijke en fiscale zaken in Nederland, maar ook over privéaangelegenheden

Meer>
logo nalog

Wat vind je van deze site? ​

Het doel van uw beroep?

Voer geen persoonlijke informatie in, zoals naam, burgerservicenummer of telefoonnummer. Wij reageren niet op vragen, opmerkingen en klachten die via dit formulier binnenkomen.

annulering