Startpagina Gebruiksvoorwaarden

Algemene voorwaarden van toepassing op opdrachten aan een adviseur ingeschreven in het Register Belastingadviseurs (in Nederland)

Het bedrijf "Nalog.nl" is ingeschreven in het Register Belastingadviseurs onder nummer: 23675

De Russische vertaling is alleen ter informatie samengesteld. In geval van tegenstrijdigheid teksten, de tekst op Nederlands.

Artikel 1 - Algemene bepalingen

1.1 In deze algemene voorwaarden worden de volgende begrippen en begrippen gebruikt:

a) Klant: de partij die de bestelling plaatst;

b) Opdrachtnemer: een natuurlijke persoon die is aangesloten bij het Register Belastingadviseurs, of een rechtspersoon waarvan de leidinggevenden (een of meer) zijn aangesloten bij het Register Belastingadviseurs;

c) Order of Overeenkomst: een overeenkomst waarbij Opdrachtnemer zich verbindt om voor Opdrachtgever bepaalde werkzaamheden te verrichten die binnen de standaardbevoegdheid van een belastingadviseur vallen. Hieronder vallen al het werk dat is besteld en al het werk dat uit de bestelling voortvloeit, evenals al het werk dat met de bestelling samenhangt, inclusief maar niet beperkt tot:

– advisering over fiscale en juridische vraagstukken

– het voorbereiden en indienen van belastingaangiften

– optreden als gemachtigde vertegenwoordiger bij belastingonderzoeken, beroepsprocedures en bij het indienen van beroep- en cassatievorderingen, inclusief bij de hoogste beroeps- en cassatieautoriteiten,

– gedeeltelijke of volledige boekhouding,

– het opstellen van de jaarlijkse balans en andere financiële overzichten, zoals jaarverslagen, financiële jaarverslagen en kredietrapporten,

– al het bovenstaande in de ruimste zin van het woord en in ieder geval wat specifiek in de orderbevestiging staat vermeld,

1.2 Alle Opdrachten worden door Opdrachtnemer aanvaard en uitgevoerd zonder inachtneming van de artikelen 7: 404 en 7: 407 lid 2 BW. Opdrachtgever heeft niet het recht, direct of indirect, van Opdrachtnemer de uitvoering van de Order door een bepaalde persoon of bepaalde personen te verlangen.
1.3 Bij het opstellen van deze Algemene Voorwaarden is rekening gehouden met de belangen van degenen die bij de uitvoering van de Opdracht voor Opdrachtnemer werkzaam zijn of zijn geweest, waaronder begrepen medewerkers en hulppersonen van Opdrachtnemer en derden, waaronder bestuurders, partners, teamleden en ondergeschikten van opdrachtnemer. Zij kunnen in hun samenwerking met de Klant verwijzen naar de tekst van de Algemene Voorwaarden.

Artikel 2 - Toepassing

2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Opdrachten en / of Overeenkomsten tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer, of hun opvolgers, en zijn tevens van toepassing op alle vervolg- en daarmee samenhangende overeenkomsten, en op alle aanbiedingen en / of prijsopgaven van Opdrachtnemer.
2.2 De toepassing van de Algemene Voorwaarden van Opdrachtgever door Opdrachtnemer is uitgesloten.
2.3 Van deze algemene voorwaarden afwijkende voorwaarden zijn slechts geldig indien en voor zover opdrachtnemer deze schriftelijk heeft bevestigd. Een uitzondering zijn gevallen waarin afwijkende of aanvullende voorwaarden schriftelijk zijn goedgekeurd en aangegeven wordt dat dergelijke wijzigingen en aanvullingen ook gelden voor andere overeenkomsten. In alle andere gevallen zijn ze eenmalig.
2.4 Indien een clausule die deel uitmaakt van deze algemene voorwaarden of de overeenkomst ongeldig of geannuleerd is, blijft de rest van de overeenkomst zoveel mogelijk van kracht en zal deze clausule onmiddellijk worden vervangen door een clausule die de oorspronkelijke clausule zo dicht mogelijk benadert. .

Artikel 3 - Aanmaken van een bestelling

3.1 De bestelling treedt in werking op het moment dat Opdrachtnemer de door Opdrachtnemer en Opdrachtgever ondertekende Orderbevestiging heeft ontvangen. Bevestiging van de bestelling is gebaseerd op de informatie die door de klant is verstrekt. Aangenomen wordt dat de Orderbevestiging de Order correct en volledig weergeeft.
3.2 Indien de Bestelling mondeling wordt gegeven en / of de Orderbevestiging (nog) niet in een ondertekende vorm is ontvangen, impliceert dit dat de Bestelling in werking treedt en onderworpen is aan deze Algemene Voorwaarden vanaf het moment dat Opdrachtnemer, op het moment van verzoek van de Klant, begonnen met het uitvoeren van de Bestelling.

Artikel 4 - Gegevens en informatie

4.1 Opdrachtgever is verplicht alle gegevens en alle informatie te verstrekken die Opdrachtnemer nodig heeft, waaronder alle gegevens en alle informatie waarvan Opdrachtgever redelijkerwijs kan weten dat Opdrachtnemer deze gegevens en deze informatie nodig heeft voor het correct uitvoeren van de Opdracht a) op tijd en b) vorm waarin de Aannemer dit verlangt en c) op de door de Aannemer gewenste wijze.
4.2 Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid, betrouwbaarheid en rechtmatigheid van de gegevens of informatie die hij of namens hem aan Opdrachtnemer verstrekt, ook indien de gegevens of informatie via of van derden zijn ontvangen, tenzij deze niet overeenstemmen met de essentie van de Orde.
4.3 Opdrachtgever verplicht zich om Opdrachtnemer onverwijld te informeren over de feiten en omstandigheden die van belang kunnen zijn bij de uitvoering van de Opdracht.
4.4 Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van de Order op te schorten tot het moment waarop Opdrachtgever aan zijn verplichtingen uit het eerste, tweede en derde punt voldoet.
4.5 Bijkomende kosten, extra tijd, alsmede andersoortige kosten van Opdrachtnemer die voortvloeien uit het niet voldoen door Opdrachtgever aan de eisen van het eerste, tweede en derde punt, komen voor rekening van Opdrachtgever en zijn voor eigen risico.
4.6 Op eerste verzoek van Opdrachtgever retourneert Opdrachtnemer aan Opdrachtgever de originelen van de documenten die Opdrachtgever aan Opdrachtnemer heeft verstrekt.
4.7 De opdrachtgever is verantwoordelijk voor de naleving van wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens, waaronder begrepen het verstrekken van persoonsgegevens van zijn medewerkers, klanten of derden aan opdrachtnemer, ook als deze van derden komen of namens hem door derden worden verstrekt. . Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor het niet of niet behoorlijk nakomen door Opdrachtgever van bovenstaande eisen.

Artikel 5 - Uitvoering van de bestelling

5.1 Opdrachtnemer bepaalt hoe en door wie de Order wordt uitgevoerd, maar voldoet zo mogelijk aan de door Opdrachtgever geuite wensen.
5.2 Indien Opdrachtnemer derden wil inschakelen om de Opdracht uit te voeren, is toestemming van Opdrachtgever vereist.
5.3 De contractant vervult de bestelling te goeder trouw en in overeenstemming met professionele normen; De aannemer kan echter niet garanderen dat het gewenste resultaat wordt behaald bij het oplossen van de taak.
5.4 Uitvoering van de Order geschiedt door Opdrachtnemer in overeenstemming met de relevante wetgeving en (beroeps) regels en eisen van de wet. Opdrachtgever draagt ​​telkens en volledig bij aan het nakomen van alle verplichtingen die voortvloeien uit de uitvoering van bovenstaande eisen door Opdrachtnemer.
5.5 Opdrachtgever is zich ervan bewust dat Opdrachtnemer in het kader van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft-wet van de Staat der Nederlanden): a) verplicht kan zijn om de authenticiteit van de persoonsdocumenten van de opdrachtgever en / of zijn opdrachtgever. b) kan vereist zijn om bepaalde transacties te melden aan de betreffende overheidsinstanties.
5.6 Onder het (beroeps) reglement wordt in ieder geval verstaan ​​het Reglement Beroepsuitoefening van het Register Belastingadviseurs.
5.7 Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade die ontstaat als gevolg van het naleven van alle wetten en (beroeps) regels die op hem van toepassing zijn.
5.8 De Aannemer maakt, als onderdeel van de uitvoering van de Bestelling, een werkdossier aan dat kopieën bevat van alle essentiële documenten en dat toebehoort aan de Klant.
5.9 Tijdens de uitvoering van de Order communiceren Opdrachtnemer en Opdrachtgever op initiatief van één van de partijen per e-mail. Opdrachtnemer en Opdrachtgever zijn jegens elkaar niet aansprakelijk voor schade die kan voortvloeien uit het gebruik van e-mail. Tevens zullen Opdrachtnemer en Opdrachtgever alles doen wat redelijkerwijs van hen verlangd mag worden om het risico van verspreiding van virussen en misvormingen te voorkomen.
5.10 Bij twijfel over de inhoud en / of het feit van het versturen van e-mail prevaleren de gegevens uit de computerregisters van Opdrachtnemer.

Artikel 6 - Tijdschema

6.1 De termijnen waarbinnen de werkzaamheden moeten zijn afgerond, zijn bindend indien schriftelijk overeengekomen.
6.2 Indien Opdrachtgever verplicht is tot vooruitbetaling of indien Opdrachtgever gegevens en inlichtingen dient te verstrekken om aan de Opdracht te voldoen, dan gaat de periode waarin de werkzaamheden dienen te zijn afgerond in op het moment dat Opdrachtnemer het volledige bedrag van de vooruitbetaling heeft ontvangen, of vanaf de datum waarop de opdrachtnemer de volledige gegevens en informatie van de opdrachtgever ontvangt.
6.3 De bestelling kan door opdrachtgever niet worden geannuleerd wegens niet-uitvoering van de bestelling, tenzij de uitvoering van de bestelling onmogelijk wordt verklaard of indien opdrachtgever na het verstrijken van de overeengekomen termijn aan opdrachtnemer een nieuwe redelijke termijn heeft gesteld voor de uitvoering van de bestelling. uitvoering (volledig) van de taak, en deze termijn wordt niet nageleefd door de Aannemer, of hij voert de Order binnen deze termijn slechts gedeeltelijk uit.

Artikel 7 - Aanvang, duur, opzegging

7.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij de essentie of inhoud van de Bestelling doet vermoeden dat de Overeenkomst voor bepaalde tijd wordt aangegaan.
7.2 Opdrachtnemer en Opdrachtgever kunnen de Overeenkomst te allen tijde (eerder dan gepland) beëindigen door de andere partij 3 dagen voor de opzegtermijn hiervan in kennis te stellen, tenzij opzegging als zodanig of opzegging binnen een dergelijke termijn als onredelijk of oneerlijk is toegestaan. De opzegging wordt schriftelijk aan de andere partij meegedeeld.
7.3 De overeenkomst kan (tussentijds) worden beëindigd door middel van een aangetekende brief zonder inachtneming van de opzegtermijn van 3 dagen indien de wederpartij niet in staat is om bestaande schulden af ​​te betalen of indien hem een ​​curator, externe vermogensbeheerder of vereffenaar is aangesteld; de partij is bezig met schuldsanering, of beëindigt haar activiteiten om een ​​andere reden, evenals als de ene partij reden heeft om aan te nemen dat de andere partij een van de bovenstaande situaties heeft, of als er een situatie is ontstaan waarbij dringende beëindiging de belangen van de beëindigende partijen dient.
7.4 Opdrachtnemer heeft in alle gevallen van (tussentijdse) beëindiging recht op betaling van de facturen voor de verrichte werkzaamheden vóór beëindiging van de werkzaamheden, terwijl opdrachtnemer, na ontvangst van de betaling, de voorlopige voorwaardelijke resultaten van de opdracht aan opdrachtgever overdraagt. werkzaamheden verricht voor beëindiging van de Overeenkomst.
7.5 Indien (tussentijdse) beëindiging geschiedt op initiatief van Opdrachtgever, heeft Opdrachtnemer recht op vergoeding van de daaruit voortvloeiende schade aan zijn zijde, onder overlegging van schade in de tewerkstelling van medewerkers, alsmede redelijkerwijs gemaakte extra kosten. door Opdrachtnemer als gevolg van tussentijdse opzegging van de Overeenkomst (inclusief kosten in verband met eventuele inschakeling van onderaannemers), tenzij de opzegging berust op feiten of omstandigheden waarvan het gebrek aan Opdrachtnemer te wijten is.
7.6 Indien (tussentijdse) beëindiging geschiedt op initiatief van Opdrachtnemer, heeft Opdrachtgever recht op medewerking van Opdrachtnemer bij overdracht van de werkzaamheden aan derden, tenzij de opzegging is gebaseerd op feiten of omstandigheden die aan Opdrachtgever te wijten zijn.
7.7 Indien de overdracht van werken voor Opdrachtnemer tot extra kosten leidt, zullen deze kosten ter vergoeding aan Opdrachtgever in rekening worden gebracht.
7.8 Bij beëindiging van de Overeenkomst is ieder der partijen verplicht alle documenten, zaken en zaken die eigendom zijn van de andere partij onmiddellijk te retourneren.

Artikel 8 - Intellectueel eigendomsrecht

8.1 Alle rechten op producten van intellectuele eigendom die door Opdrachtnemer worden gebruikt of gecreëerd tijdens de uitvoering van de Opdracht, waaronder begrepen consultaties, werkwijzen, contracten, systemen, ontwerpsystemen en computerprogramma's, behoren toe aan Opdrachtnemer, voor zover deze niet reeds behoren tot derden. feesten.
8.2 Indien de voorafgaande uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van opdrachtnemer niet is verkregen, heeft opdrachtgever niet het recht intellectuele eigendomsproducten van opdrachtnemer te ontwikkelen, openbaar te maken of te gebruiken, dan wel te registreren op een elektronische drager, gezamenlijk of met behulp van derden, met uitzondering van die vermeld in clausule 9.4.

Artikel 9 - Vertrouwelijkheid en exclusiviteit

9.1 Opdrachtnemer is verplicht tot geheimhouding jegens derden die niet bij de uitvoering van de Opdracht zijn betrokken met betrekking tot alle gegevens en informatie die Opdrachtgever heeft verstrekt of die namens Opdrachtgever zijn verstrekt. Deze verplichting geldt niet voor situaties waarin Opdrachtnemer hiertoe wettelijk en / of beroepsmatig verplicht is, inclusief alle eisen die voortvloeien uit de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft-wet van de Staat der Nederlanden). en andere nationale of internationale wettelijke vereisten op een soortgelijk gebied, of in het geval dat de opdrachtgever de contractant van vertrouwelijkheid heeft ontheven. Deze vertrouwelijkheid geldt ook voor de resultaten die worden verkregen na verwerking van de door Opdrachtgever verstrekte gegevens.
9.2 Het eerste lid vormt geen beletsel voor het voeren van vertrouwelijk collegiaal overleg binnen de organisatie van Opdrachtnemer, indien Opdrachtnemer dit nodig acht voor een goede uitvoering van de opdracht, dan wel voor naleving van de wet en / of beroepsregels.
9.3 Het is de contractant toegestaan, in gevallen waarin hij voor zichzelf handelt in een tuchtrechtelijke, civiele, arbitrale, administratieve of strafrechtelijke procedure, gebruik te maken van de gegevens of informatie die hem tijdens de uitvoering van de opdracht zijn verstrekt, indien deze volgens zijn redelijk oordeel.
9.4 Het is opdrachtgever niet toegestaan ​​de inhoud van de adviezen, meningen en overige uitingen van opdrachtnemer, al dan niet schriftelijk, aan derden bekend te maken zonder vooraf verkregen directe schriftelijke toestemming van opdrachtnemer, tenzij dit direct voortvloeit uit de Bestelling, alsmede als dit geschiedt in het kader van het verkrijgen van een professionele beoordeling door de Aannemer van de verrichte werkzaamheden; wanneer er aan de opdrachtgever een professionele of wettelijke verplichting wordt opgelegd; wanneer de Cliënt voor zichzelf handelt in een disciplinaire, civiele, arbitrage-, administratieve of strafrechtelijke procedure.
9.5 Het is de opdrachtgever toegestaan ​​de naam van de opdrachtnemer te noemen en de taken die hij heeft uitgevoerd in algemene termen te omschrijven aan andere (commerciële) contacten, dit om de ervaring van de opdrachtnemer weer te geven.
9.6 Het is de contractant toegestaan ​​de numerieke resultaten verkregen na verwerking te gebruiken voor statistische of vergelijkende doeleinden, op voorwaarde dat het onmogelijk is om individuele klanten te identificeren op basis van deze resultaten.
9.7 Met uitzondering van bovenstaande punten is het Opdrachtnemer niet toegestaan ​​de door de Opdrachtgever aan hem verstrekte gegevens voor andere doeleinden te gebruiken dan waarvoor deze zijn verstrekt.

Artikel 10 - Persoonsgegevens

10.1 Opdrachtnemer heeft het recht om in het kader van het oplossen van problemen op verzoek van Opdrachtgever of in overeenstemming met de Wet te werken met de persoonsgegevens van Opdrachtgever en / of aan Opdrachtgever gelieerde personen, alsmede te werken voor / voor de Opdrachtgever. Cliënt.
10.2 Om zijn dienstverlening voor Opdrachtgever te optimaliseren, alsmede om met Opdrachtgever te communiceren en / of voor / voor hem te werken over informatie en diensten van Opdrachtnemer en derden, heeft Opdrachtnemer het recht om met hun persoonsgegevens te werken.
10.3 Het werken van Opdrachtnemer met persoonsgegevens als onderdeel van de in de eerste twee leden genoemde werkzaamheden voldoet aan de relevante wet- en regelgeving ter bescherming van persoonsgegevens.

Artikel 11 - Honoraria

11.1 Opdrachtgever is aan Opdrachtnemer een honorarium verschuldigd, alsmede onkostenvergoeding conform de vastgestelde tarieven, rekenmethodes en werkwijzen.
11.2 Opdrachtnemer heeft het recht om een ​​aanbetaling van Opdrachtgever te vragen.
11.3 Indien na het sluiten van de overeenkomst, maar vóór voltooiing van de Opdracht, de tariefbepalende factoren, zoals salarissen en / of prijzen, wijzigen, heeft Opdrachtnemer het recht de eerder overeengekomen tarieven aan te passen conform de veranderingen.
11.4 Alle tarieven zijn aangegeven exclusief BTW (belasting over de toegevoegde waarde) en andere vergoedingen die door de staat worden geheven.

Artikel 12 - Betaling

12.1 Betaling geschiedt zonder aftrek, korting of herberekening in Nederlandse valuta door middel van storting of door overschrijving op de op de factuur aangegeven bankrekening binnen 14 dagen na factuurdatum.
12.2 Indien opdrachtgever niet binnen de in het eerste lid genoemde termijn betaalt, of niet heeft betaald binnen een andere termijn waarover partijen overeenstemming hebben bereikt, wordt opdrachtgever door de wet in gebreke gesteld en wordt opdrachtnemer heeft het recht om de bij wet vastgestelde rente in rekening te brengen.
12.3 Indien opdrachtgever niet binnen de in het eerste lid genoemde termijn betaalt, verplicht opdrachtgever zich aan opdrachtnemer alle gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso) kosten te vergoeden, ook indien deze kosten hoger zijn dan de eventuele gerechtelijke proceskosten die aan de opdrachtgever zijn toegerekend. dader, behalve in die gevallen waarin de Aannemer schuldig wordt bevonden.
12.4 In het geval van een gezamenlijke Order is elk van de Cliënten hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van de factuurbedragen en verschuldigde rentetarieven en onkosten, aangezien de Order werd uitgevoerd op verzoek van meerdere Cliënten.
12.5 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om - ook tijdens de uitvoering van de Opdracht, indien de financiële positie van Opdrachtgever of zijn betalingsgedrag naar het oordeel van Opdrachtnemer daartoe aanleiding geeft - van Opdrachtgever een gehele of gedeeltelijke vooruitbetaling en / of een borgsteller / pandrecht vragen, in geval van betalingsweigering waarvoor de contractant het recht heeft om de uitvoering van zijn plichten uit te stellen.

Artikel 13 - Claims

13.1 Reclames met betrekking tot de verrichte werkzaamheden of de hoogte van de factuur dienen te worden ingediend binnen 30 dagen na de datum van verzending van de documenten of informatie, na het verstrijken van deze termijn vervalt het recht op alle aanspraken, of indien opdrachtgever redelijkerwijs kan bewijzen dat hij van tekortkomingen in het werk niet eerder op de hoogte kon zijn – hij heeft het recht om de Aannemer hiervan binnen 30 dagen na ontdekking schriftelijk op de hoogte te stellen.
13.2 De aanspraak ontslaat opdrachtgever niet van de verplichting de facturen tijdig te betalen, tenzij opdrachtnemer erkent dat de aanspraak gerechtvaardigd is.
13.3 Bij een gerechtvaardigde claim kan de Aannemer kiezen tussen verlaging van het bedrag van de vergoeding op de factuur, kosteloze rectificatie of het opnieuw uitvoeren van deze werken, of weigering om de Bestelling geheel of gedeeltelijk uit te voeren, bij teruggave van de betaalde vergoedingen aan de Klant, met inachtneming van evenredigheid.

Artikel 14 - Aansprakelijkheid

14.1 De Aannemer verplicht zich om, conform de regels vermeld in het Reglement Beroepswerkzaamheden Register Belastingadviseurs, verzekerd te zijn tegen aansprakelijkheid voor schade achteraf wegens niet-, niet-behoorlijke nakoming, niet-tijdige of onvolledige nakoming van Opdrachten. Opdrachtnemer is verplicht op eerste verzoek van Opdrachtgever kosteloos een exemplaar van de verzekeringsvoorwaarden van deze verzekering aan Opdrachtgever toe te zenden.
14.2 De aansprakelijkheid voor geleden schade is beperkt tot het bedrag dat de verzekering daadwerkelijk uitbetaalt conform artikel 1, vermeerderd met het bedrag van het eigen risico. Indien de verzekering volgens lid 1 om welke reden dan ook buiten schuld of medewerking van Opdrachtnemer niet uitkeert, is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot (maximaal) tweemaal het factuurbedrag, waarvan het bedrag is vastgesteld in overeenkomstig artikel 11 (exclusief omzetbelasting), en die reeds door de opdrachtgever zijn betaald en / of die door de opdrachtgever rechtstreeks verschuldigd zijn met betrekking tot die werken waarop het ontstaan ​​van schade betrekking heeft, of die verband houden met de ontstaan ​​van schade, maar niet meer dan een bedrag van driehonderdduizend euro (300.000, - euro).
14.3 De bovenstaande beperking van aansprakelijkheid wordt niet als geldig beschouwd in gevallen waarin de bedoeling of grove onbekwaamheid van de Aannemer wordt bewezen.
14.4 Opdrachtnemer is echter niet aansprakelijk voor: 1) schade van opdrachtgever of derden die voortvloeit uit het verstrekken van onjuiste of onvolledige gegevens of informatie door opdrachtgever, of op enige andere wijze voortvloeit uit handelen of nalaten van opdrachtgever; 2) schade voor Opdrachtgever of derden als gevolg van handelen of nalaten van door Opdrachtnemer of Opdrachtgever ingehuurde hulppersonen (behalve als zij medewerkers van Opdrachtnemer zijn) - ook als zij werkzaam zijn in een aan Opdrachtnemer verbonden organisatie; 3) schade voor de Klant of derden in de vorm van gederfde bedrijfswinst, indirecte schade of schade als negatief gevolg.
14.5 De vordering tot schadevergoeding dient door opdrachtnemer te zijn ontvangen uiterlijk 12 maanden nadat opdrachtgever kennis heeft genomen van de schade, dan wel gelegenheid heeft gehad hiervan kennis te nemen. Standaard vervalt na het verstrijken van bovenstaande termijn het recht op schadevergoeding.
14.6 Opdrachtgever is verplicht Opdrachtnemer te beschermen en hem te vrijwaren van alle aanspraken van derden - waaronder aandeelhouders, bestuurders, andere bevoegde personen en medewerkers van Opdrachtgever, alsmede aan de organisatie van Opdrachtgever verbonden rechtspersonen en vennootschappen en andere personen - voortvloeiende uit dan wel verband houdend met de activiteiten van Opdrachtnemer in het belang van de Opdrachtgever, tenzij deze aanspraken het gevolg zijn van opzet of grove schuld van Opdrachtnemer.
14.7 Opdrachtgever is verplicht opdrachtnemer te vrijwaren, in het bijzonder voor aanspraken op schade van derden, ontstaan ​​doordat opdrachtgever aan opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, tenzij opdrachtgever kan aantonen dat de schade geen verband houdt met schuld of nalatigheid. van zijn kant, of wanneer de schade is veroorzaakt door opzet of grove onbekwaamheid van Opdrachtnemer. Schadeclaims van derden betekenen ook bestuurlijke boetes die worden opgelegd aan de Aannemer als medeplichtige aan fiscale nalatigheden.

Artikel 15 - Duur

Tenzij in deze algemene voorwaarden anders is overeengekomen, verstrijkt de duur van het recht van opdrachtgever op een klacht als zodanig, en in het bijzonder met betrekking tot opdrachtnemer of de door hem verrichte werkzaamheden 1 jaar nadat opdrachtgever het bestaan ​​van dergelijke rechten.

Artikel 16 - Rechtskeuze en jurisdictie

16.1 Op alle overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
16.2 Tenzij partijen rechtstreeks schriftelijk anders zijn overeengekomen, zullen alle meningsverschillen die verband houden met de overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer worden voorgelegd aan de bevoegde rechter op de plaats van inschrijving van opdrachtnemer.
16.3 In plaats van in het vorige lid hebben Opdrachtgever en Opdrachtnemer het recht om een ​​andere manier te kiezen om meningsverschillen op te lossen.
16.4 De opdrachtgever heeft het recht om een ​​klacht in te dienen bij de Tuchtraad van het Register Belastingadviseurs. In dat geval zal de Tuchtraad de partijen uitnodigen om het geschil via bemiddeling op te lossen alvorens deze klacht in behandeling te nemen.

Artikel 17 - Wijzigingen

17.1 Opdrachtnemer heeft het recht deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen.
17.2 Wijzigingen zijn voor Opdrachtgever pas bindend nadat de gewijzigde Algemene Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel of bij het secretariaat van de rechtbank en Opdrachtnemer de Opdrachtgever op de hoogte heeft gesteld van de wijziging in de Algemene Voorwaarden en tegelijkertijd veertien dagen. zijn verstreken na de datum van kennisgeving, gedurende welke de Klant schriftelijk heeft kunnen meedelen dat hij de wijzigingen heeft afgewezen.

Deze Algemene Voorwaarden zijn per 21 februari 2011 gedeponeerd bij de Rechtbank Utrecht onder nummer 51/2011 door het Register Belastingadviseurs.

Origineel in het Nederlands op www.nalog.nl en www.rb.nl

De Russische vertaling is alleen ter informatie samengesteld. In geval van discrepantie tussen de teksten, de tekst op Nederlands.

logo nalog

Wat vind je van deze site? ​

Het doel van uw beroep?

Voer geen persoonlijke informatie in, zoals naam, burgerservicenummer of telefoonnummer. Wij reageren niet op vragen, opmerkingen en klachten die via dit formulier binnenkomen.

annulering