Goede dag!
Ik heb ZZP, heb onlangs een contract getekend met een rekrutering agentschap in het VKdie optreedt als bemiddelaar tussen mij en mijn heden klant uit nederland Het contract geeft aan dat het tot stand is gekomen met het bureau, maar de naam van de eindklant staat ook geschreven: BV aan wie ik diensten verleen.
Elke maand betaalt het bureau mij geld, dat mijn echte klant aan hen overmaakt voor de uren die ik heb gewerkt, en elke keer neemt het 240 euro van dit bedrag af voor zijn diensten. Ik geef aan niemand facturen, ik blijf gewoon de uren bijhouden en ze doen alles zelf. Ik ontvang een betaalde factuur uit het VK (salaris minus 240 euro, die overigens niet afzonderlijk op de factuur staan, alleen in het contract).
Begrijp ik goed dat:
- Zelfs als ze mijn facturen niet nodig hebben, moet ik ze dan toch aanmaken voor de boekhouding?
- Over het bedrag dat bij mij binnenkomt zit 21% BTW genaaid, wat moet ik betalen? Zelfs als dit wordt beschouwd als diensten aan het EU-land (voorlopig), en niet aan Nederland, dan betalen zij (opdrachtgever / bureau), zoals ik het begrijp, geen belasting, d.w.z. Ik moet toch betalen?
- Sinds die maandelijkse 240 euro kan ik geen belastingaftrek doen, aangezien dit servicekosten zijn voor de EU en omdat niemand ze op afzonderlijke facturen naar mij stuurt?
Goedemiddag, Elena!
Om uw vraag nauwkeurig te beantwoorden, moeten we het contract bekijken. U kunt deze per e-mail verzenden info@nalog.nl
Met vriendelijke groet, Nalog.nl Team
Log alstublieft in of Registreren om uw antwoord in te dienen