Goedendag. Op basis van de resultaten van een telefoongesprek op maandag met medewerkers van uw bedrijf kwamen zij tot de conclusie dat de vragen schriftelijk moesten worden geformuleerd :).
1. Onroerendezaakbelasting voor particulieren. Eerste gegevens: woningbouw, gemiddelde kosten 1,2 miljoen (WOZ van 2015 naar 2018 = van 1,112 naar 1,327 miljoen), niet-ingezeten eigenaren - alleen box 3 (soms één algemene aangifte ingediend, soms twee voor man en vrouw, eenvoudigweg alles verdeeld bedragen op 2), hypotheek 107520, maandelijkse hypotheeklasten zijn nu 161,28. Vraag: hoe verandert het belastingbedrag als een van de eigenaren inwoner wordt met een zaken- of studievisum, zoals een Kennismigrant (als er een verschil is)?
2. Het adres voor het ontvangen van correspondentie van Belasting moet worden gewijzigd naar het adres van het huis in Nederland, nu wordt alles naar Moskou gestuurd, gaan brieven verloren of komen ze te laat aan - er ontstaan voortdurend boetes. Nu de studentendochter in het huis woont, is er de mogelijkheid van snelle toegang tot informatie. Kun jij het? Prijs? Deadlines?
3. Hoe kan een niet-ingezetene zelfstandig een verklaring invullen op de website van de Belasting (er is geen DigiD nummer; alleen box 3 uit inkomen)? Als het antwoord “nee” is, levert u dan dergelijke diensten aan particulieren? Prijs? Deadlines? Voor welke jaren kun je het nu doen? – Om de een of andere reden deden eerdere accountants dit met grote vertraging.
4. Biedt u WOZ-reductieservices aan? Hoe echt is het? Hoe lang duurt het? Prijs? Timing?
5. Hoeveel kost het om een BV te registreren met alleen oprichters uit Rusland of met een oprichter uit zowel Rusland als Nederland? Wat zit er precies in? Timing?
6. Wat zijn de servicekosten van uw BV? Als er een verschil in waarde is door de omvang van de documenten, de omzet etc., inclusief nulaangiften, laat ons dan alle mogelijkheden weten.
Goedemiddag, Elena!
Bedankt voor je vraag!
- Als een van u inwoner wordt van Nederland en deze woning is niet alleen van hem, maar hij gaat er ook wonen (hij wordt officieel geregistreerd) - deze woning gaat dan in box 1. Hier kunt u hypotheekaftrek krijgen. rente boven het totaal per jaar 0,7% van WOZ (kadastrale waarde). Een aftrek kan worden verkregen als er iets aftrekbaar is, over het inkomen wordt in Nederland belasting betaald.
Is de over het jaar betaalde rente lager dan deze 0,7% van WOZ, dan krijgt u belasting. - Het fysieke mailadres kunt u online op de belastingwebsite wijzigen. We kunnen zelf contact opnemen met de belastingdienst, maar we zullen officiële documenten moeten overleggen waaruit blijkt dat u of uw dochter in deze woning staat ingeschreven.
- Wij bieden diensten aan voor het invullen van aangiftes, alle informatie vindt u op deze link: https://www.nalog.nl/all_services/private_persons/nalogovye-deklaracii/tax_report_2019/ kunnen we aangiften van de afgelopen 5 jaar invullen. Het duurt meestal 4-5 werkdagen voordat we de aangifte hebben ingevuld. De prijzen staan vermeld op dezelfde link. De belastingdienst verwerkt gegevens vanaf 8 weken.
- 5, 6. We bieden al deze diensten aan, maar we kunnen u de prijs niet vertellen, aangezien deze van veel individuele factoren afhangt. Deze vragen kunnen alleen duidelijk worden beantwoord door uw specifieke geval zorgvuldig te onderzoeken. Om dit te doen, nodigen we je uit op ons consult. U kunt zich aanmelden via deze link: https://www.nalog.nl/all_services/private_persons/konsultacii/
We kijken uit naar onze voordelige samenwerking!
Met vriendelijke groet, Nalog.nl Team
Log alstublieft in of Registreren om uw antwoord in te dienen