Startpagina Gemeen Herinneringen voor het verstrekken van...

Instructies voor het verstrekken van informatie door Oekraïners aan gemeenten

Gemeenten beginnen aanvullende informatie te verzamelen over de leefsituatie, het gezin, het werk en het inkomen van ontheemden uit Oekraïne. Informatie ontvangen in...

Gemeenten beginnen aanvullende informatie te verzamelen over de leefsituatie, het gezin, het werk en het inkomen van ontheemden uit Oekraïne. Met de verkregen informatie zal met name kunnen worden beoordeeld of ontheemden recht hebben op leefgeld. Er zijn twee opties voor deze collectie:

  1. persoonlijk gesprek met een medewerker van de gemeente voor een gesprek;
  2. het invullen van een elektronisch of papieren formulier.

Meer daarover binnen video van Svetlana Koshek.

Onze memo's helpen u bij het voorbereiden van de benodigde documenten en informatie.

Herinnering 1. Overleg met een gemeenteambtenaar om informatie te geven

  1. Als u een brief op papier of per e-mail ontvangt met als onderwerp “Een uitnodiging voor een gesprek" (Uitnodiging voor een gesprek - leefgeld)negeer het niet!
  2. In de tekst van de brief vindt u de volgende informatie:
  • ontmoetingspunt met de gemeenteambtenaar (adres);
  • datum;
  • tijd.

     3. Neem die documenten mee naar de vergadering aangevinkt. In de lijst met documenten:

  • de brief zelf als bewijs dat u echt een afspraak heeft;
  • uw identiteitskaart (paspoort, consulaire verklaring of identiteitskaart);
  • arbeidsovereenkomst - arbeidsovereenkomst (of ander document dat de aanwezigheid van een betaalde baan bevestigt), als u werkt;
  • een huurovereenkomst of een koopovereenkomst als u een woning huurt of bezit;
  • bankafschriften;
  • bevestiging van inschrijving in de BRP (Basisregistratie Personen), als u op de ene plaats bent uitgecheckt, maar nog niet op een andere.

      4. Als u niet naar de bijeenkomst komt, ontvangt u opnieuw een uitnodiging. Het gevolg van het negeren van de herhaalde uitnodiging is - oponthoud leefgeld betalingen.

Herinnering 2. Het invullen van het formulier van de gemeente om informatie te verstrekken

  1. Als u een brief op papier of per e-mail ontvangt met als onderwerp “Verzoek om informatie"negeer het niet!
  2. In de brief wordt u gevraagd om kopieën van documenten te verstrekken en vragen te beantwoorden.
  3. U dient kopieën bij te voegen van de documenten die aangevinkt. In de lijst met documenten:
  • arbeidsovereenkomst - arbeidsovereenkomst (of ander document dat de aanwezigheid van een betaalde baan bevestigt), als u werkt;
  • een huurovereenkomst of een koopovereenkomst als u een woning huurt of bezit;
  • bankafschriften;
  • bevestiging van inschrijving in de BRP (Basisregistratie Personen), als u op de ene plaats bent uitgecheckt, maar nog niet op een andere.

     4. Vul de vragenlijst in met de volgende vragen:

  • wat is de samenstelling van uw gezin?
  • Gaat u binnenkort verhuizen naar een andere gemeente (zo ja, welke en wanneer)?
  • Gaat u in de nabije toekomst naar een ander land verhuizen (zo ja, naar welk land en wanneer)?
  • Gaat u binnenkort ergens tijdelijk weg (zo ja, wanneer en voor hoelang)?

     5. In de tekst van de brief vind je, Op welke datum moet de informatie worden verzonden? samen met documenten.

     6. Als u het formulier niet invult, komt het verzoek opnieuw. Het gevolg van het negeren van het herhaalde verzoek is − oponthoud leefgeld betalingen.

 

Publicatiedatum: 04.01.2023
Tags:

Nieuwsbrief abonnement

logo nalog

Wat vind je van deze site? ​

Het doel van uw beroep?

Voer geen persoonlijke informatie in, zoals naam, burgerservicenummer of telefoonnummer. Wij reageren niet op vragen, opmerkingen en klachten die via dit formulier binnenkomen.

annulering