De Belastingdienst proberen door te dringen kost veel tijd en moeite. De Belastingdienst realiseerde zich het probleem en begon een aantal van hun diensten te digitaliseren. Met name kunt u zich nu gratis online aanmelden voor een persoonlijk gesprek met een specialist via het formulier op de belastingwebsite.
Direct contact met de belasting
“Dit kanaal komt duidelijk tegemoet aan de behoefte aan direct (zonder tussenpersonen) contact tussen de belastingplichtige en de fiscus. Dat contact wordt toegankelijker.”, aldus de belastingdienst in een verklaring.
Tijdwinst
Voor het maken van een afspraak hoeft u nu niet in de rij te staan of de belastingdienst te bellen. Aan de andere kant zal dit de telefonische ondersteuning van BelastingTelefoon een beetje ontlasten en op andere gebieden efficiënter kunnen werken.
Hoe zit het met de Belasting Telefoon?
De telefonische ondersteuning blijft werken. U kunt net als voorheen telefonisch een afspraak maken met een specialist. Online boeken is slechts een alternatief. Ook kunt u via BelastingTelefoon antwoord krijgen op vragen in gevallen waarin u het zonder persoonlijk bezoek aan de belastingdienst kunt stellen.
Hoe maak je online een afspraak met de belastingdienst?
Als u het belastingkantoor of het ondersteuningscentrum moet bezoeken, moet u voor online registratie:
- open Contact Formulier, en vul het in, waarbij u aangeeft over welk onderwerp u hulp nodig heeft;
- uw postcode toont u de dichtstbijzijnde belastingkantoren waar u terecht kunt;
- dan dient u aan te geven hoe laat u een afspraak wilt maken;
- u ontvangt een e-mail waarin de belastingdienst uw invoer bevestigt (de afzender van de e-mail noreply-balie@belastingdienst.nl);
- U ontvangt 24 uur voor de afspraak een herinneringsmail voor de afspraak.
Meer details over de online boekingsservice vindt u op de desbetreffende pagina. pagina fiscale dienst.
Herinnering: met DigiD-aanvraag, zoals bij een breed assortiment belastingadvies, specialisten van Nalog.nl staan altijd voor u klaar.
Publicatiedatum: 23.09.2022