Startpagina Gemeen In 2022 naar de terminal in de auto...

In 2022 is het mogelijk om een ​​bankpas of smartphone aan de terminal van de bus te koppelen

Gebruikt u een OV-chipkaart, maar wilt u toch liever direct met een bankpas op de terminal kunnen betalen? We hebben goed nieuws voor je. Nu al...

Gebruikt u een OV-chipkaart, maar wilt u toch liever direct met een bankpas op de terminal kunnen betalen? We hebben goed nieuws voor je.

Al in de zomer van 2022 kunnen een bankpas en een smartphone je OV-chipkaart of losse kaartjes vervangen. Tegelijkertijd gaat de OV-chipkaart tot eind 2023 nergens heen.

In de teststand is OVpay (de naam van het nieuwe OV-betaalsysteem) al gelanceerd in Lelystad en de Gooi en Vechtstreek. Daar kunt u in de bussen incheken (inschrijven bij de terminal bij de ingang) en uitcheken (reizen bij de uitgang) maken met een bankpas en telefoon (waaraan een bankkaart is gekoppeld). Het is niet nodig om vooraf aan de chauffeur door te geven dat u op een nieuwe manier wilt betalen.

De verwachting is dat OVpay in de nabije toekomst in alle vormen van openbaar vervoer beschikbaar zal zijn. Binnenkort komt ook de OVpay app.

Waarom is na 16 jaar gebruik van de OV-chipkaart besloten om over te stappen op nieuwe vormen van betalen?

  • Om bij de tijd te blijven. U kunt in veel steden over de hele wereld, van Moskou tot Londen, een bankkaart in de terminal in het openbaar vervoer bevestigen.
  • Om OV-gebruikers meer alternatieven en gemak te bieden. Reiskaart vergeten? Je kunt een kaartje kopen bij de chauffeur (wat overigens onmogelijk is in een tram of trein), dit vervolgens aan de terminal bevestigen en zo een file in het gangpad creëren. En je kunt meteen incheken maken met een kaart of smartphone.
  • Om nieuwe passagiers aan te trekken - zij die eerder geen reispas wilden kopen.

“De filosofie van nieuwe betaalmethoden is dat de reiziger kiest wat het beste bij hem past. Het innovatieve programma is gericht op het vergroten van het aantal passagiers door middel van nieuwe betaalmethoden. Daarnaast kunnen we nog veel meer diensten aanbieden. Via de app bijvoorbeeld op het platform checken of je incheken hebt gedaan of niet', zegt Bas van Weele, programmadirecteur OV-betalingen, tegen ovpro.nl.

Publicatiedatum: 27.12.2021
Tags:

Nieuwsbrief abonnement

Krijg een consultatie

Krijg een consultatie

Wij adviseren over zakelijke en fiscale zaken in Nederland, maar ook over privéaangelegenheden

Meer>
logo nalog

Wat vind je van deze site? ​

Het doel van uw beroep?

Voer geen persoonlijke informatie in, zoals naam, burgerservicenummer of telefoonnummer. Wij reageren niet op vragen, opmerkingen en klachten die via dit formulier binnenkomen.

annulering