Startpagina Gemeen En weer over machtihingen - ...

Opnieuw over machtihingen - dit keer over toegang tot herziene belastingaangiften (SBA)

Het nieuws van vandaag gaat weer over volmachten (uitgegeven volmachten) - machtihingen. We hebben er hier en hier al over geschreven. Nu...

Het nieuws van vandaag gaat weer over volmachten (uitgegeven volmachten) - machtsverschillen.

We hebben er al eerder over geschreven. hier и hier.

Nu gaan we het hebben over het type autoriteit dat ons is gegeven, Nalog.Nl, als tussenpersoon (tussenpersoon) door onze klanten die inzage moeten krijgen in de reeds gecontroleerde belastingaangiften.

Wat is de reden?

De meeste aangiften van personen voor 2020 zijn al ingediend (we herinneren u eraan dat dit jaar de deadline voor hun indiening is verlengd tot 8 mei), en veel ervan zijn al beoordeeld door de Nederlandse belastingdienst. Op dit moment ontvangen onze klanten beslissingen over hen - in de regel de definitieve (definitief ananslag)... Maar soms hebben belastingplichtigen vragen over de discrepantie tussen de opgebouwde bedragen in de aangiften en de bedragen die daadwerkelijk door de Belastingdienst zijn geaccepteerd.

Om deze reden nemen onze klanten contact met ons op met het verzoek om de redenen voor de discrepantie in de cijfers op te helderen. In de meeste gevallen kan dit snel worden geanalyseerd door de ingediende aangifte te vergelijken met de uiteindelijke beslissing die de klanten hebben ontvangen. Maar wat gebeurt er als we zo'n berekening niet hebben? Helaas wordt de efficiëntie en betrouwbaarheid van het proces belemmerd en vertraagd, omdat een van de meest voorkomende opties is om de klant te vragen een foto van de brief van de belastingdienst te maken en deze naar onze e-mail te sturen. En dit is soms tijdverspilling en, indien nodig, een bezwaar (bezwaar maken) Mogelijk kunnen we de aanvraag niet binnen de gestelde termijn indienen. Wat moeten we doen? Er is een eenvoudigere oplossing waarmee u klanten kunt beschermen tegen onnodige handelingen en altijd de berekende en definitieve cijfers van de aangifte kunt vergelijken, namelijk een volmacht aanvragen voor toegang tot gegevens die al zijn goedgekeurd door de belastingdienst.

Wat is het?

Dit is een servicebericht dat de belastingadviseur die de aangifte heeft gedaan, dezelfde cliënt om inzage in de uitslag van zijn afweging vraagt. In het Nederlands klinkt het zo Servicebericht ananslag - SBA. U kunt hier meer over lezen door door te gaan link, maar we zullen proberen u dit alles in een meer "eenvoudige" taal te vertellen. Zo ongeveer alles in orde.

Hoe werkt het?

Wij vragen de Belastingdienst om inzage in definitieve besluiten (definitief anslagen) op de jaarlijkse rendementen van onze klanten. Klanten ontvangen op hun beurt brieven van de belastingdienst met alle gegevens over ons en waarom ze deze "onverwachte" brieven hebben ontvangen. Om ons een volmacht te geven, volstaat het negeren zo'n brief.

In dezelfde brief staat hoe u ons de toegang tot de beschikking van de belastingdienst kunt ontzeggen als de cliënt om wat voor reden dan ook niet wil dat wij van een dergelijke beschikking op de hoogte zijn. Maar in dit geval vallen alle vervolgacties met deze aangifte en de beslissing daarover al op de schouders van de opdrachtgever.

Waarom beschouwen we dit mechanisme als succesvol en willen we het gebruiken? Wanneer wij voor een cliënt een volmacht aanvragen, zijn wij verplicht dit zowel per belastingsoort als per rapportageperiode apart te doen. Met andere woorden, de klant ziet direct uit de brief aan de belastingdienst dat er voor hem een ​​verzoek is gedaan om inzage te krijgen in de resultaten van de aangiftecampagne voor 2020, en alleen daarvoor. Zoals we hierboven al hebben aangegeven, hebben we niet het recht om alle resultaten van aangiften voor alle periodes tegelijk in te zien. Daarnaast is het voordeel voor de cliënt dat hij deze volmacht te allen tijde bij ons kan intrekken.

Wat als er een brief is aangekomen maar per ongeluk is weggegooid?

Ook in dit geval zal er niets vreselijks gebeuren. Wij hebben deze volmachten immers alleen nodig als opdrachtgevers contact met ons hebben opgenomen voor opheldering.

Concluderend

We kunnen samenvatten dat de volmacht SBA voor ons als voor tussenpersoon, dit is een snelle manier om te reageren en onze klanten te helpen als er vragen zijn over de ingediende rapporten, omdat de deadline voor eventueel bezwaar (bezwaar maken)naar de Belastingdienst gestuurd is beperkt tot 6 weken. Voor de klant is dit onze serviceondersteuning.

Wij vestigen uw aandacht op het feit dat de belastingdienst onze verzoeken momenteel al in behandeling heeft en dat onze cliënten in de zeer nabije toekomst verzoeken zullen ontvangen om dergelijke volmachten te verstrekken.

Mocht u nog vragen hebben over machtiging-SBAbel ons dan of schrijf naar info@nalog.nl of aan onze andere boodschappers - en we zullen u graag antwoorden!

Publicatiedatum: 15.06.2021

Nieuwsbrief abonnement

Tags

Open een BV in Nederland

Open een BV in Nederland

Turnkey bedrijfsregistratie.

Meer>
logo nalog

Wat vind je van deze site? ​

Het doel van uw beroep?

Voer geen persoonlijke informatie in, zoals naam, burgerservicenummer of telefoonnummer. Wij reageren niet op vragen, opmerkingen en klachten die via dit formulier binnenkomen.

annulering