Startpagina Gemeen Extra tijdelijke ...

Extra tijdelijke ondersteuning voor zelfstandigen

Veel ondernemers hebben het moeilijk gehad en lopen inkomsten mis door de maatregelen die de overheid neemt om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. Met betrekking tot,...

Veel ondernemers hebben het moeilijk gehad en lopen inkomsten mis door de maatregelen die de overheid neemt om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. In dit verband heeft het kabinet van ministers een tussentijdse regeling ontwikkeld die op korte termijn in werking zal treden. Ondernemers met financiële problemen kunnen bij Hementa terecht voor hulp in hun woonplaats.

Deze tijdelijke regeling is een aanvulling op andere die zijn aangenomen op het gebied van belastingheffing en is gebaseerd op de verordening zelfstandigen in loondienst (Bbz)

Wat is de hulp?

Dit is een bijbetaling gedurende drie maanden tot het bestaansminimum - maximaal 1500 euro netto (het exacte bedrag is afhankelijk van de gezinssamenstelling en uw inkomen). Uitbetalingen hebben onherroepelijk karakter en zijn niet afhankelijk van het inkomensniveau van de partner.

Bovendien kunt u een aanvraag indienen herbruikbare lening om het werkkapitaal aan te vullen, waarvan het bedrag beperkt is tot 10 euro. Over de rentevoet wordt onderhandeld, maar goedgekeurd wordt dat deze lager moet zijn dan 517% per jaar.

Waar en hoe solliciteren?

De aanvraag wordt ingediend bij de apotheek van de woonplaats. Informatie kan worden verkregen op de website van de betreffende chemie.

Vereisten voor de aanvrager:

  1. Zelfstandigheid (zelfstandige);
  1. Leeftijd vanaf 18 jaar tot de pensioendrempel;
  2. Permanent legaal verblijf in Nederland;
  3. Staatsburgerschap van Nederland, EU, Liechtenstein, IJsland, Zwitserland of een Nederlandse verblijfsvergunning.
  4. Bedrijfsactiviteit wordt legaal in Nederland uitgeoefend;
  5. Inschrijving in KVK is eerder gemaakt dan 01.01.2020/XNUMX/XNUMX;
  6. Voldoen aan de eis voor 1225 uur dienstverband van een ondernemer;
  7. Het verzoek is ingediend bij de Chementa (gemeente) van de woonplaats.

Welke informatie en documenten zijn vereist van de aanvrager?

Identiteitskaart, document ter bevestiging van inschrijving bij KVK, gegevens over de gezinssamenstelling, informatie over het bedrijfsleven en het aantal werknemers.

Bijstandsperiode:

Vanaf 01 maart 2020, mits u last heeft gehad van de gevolgen van het coronavirus.

Het wordt verondersteld dat deze ondersteuningsmaatregel geldig is tot 01 juni 2020, terwijl de regelgeving het tegenovergestelde effect heeft, namelijk assistentie kan nu of later aangevraagd worden voor de vorige periode (vanaf 01 maart 2020)

Opmerkingen:

  1. Levensvatbaarheidstoets (identificatie van tekenen van faillissement) binnen de Bbz wordt niet uitgevoerd;
  2. Het model van het verstrekken van een lening impliceert de mogelijkheid om de terugbetaling ervan uit te stellen.

De regeling wordt in samenwerking met VNG (Vereniging van Nederlandse Gemeenten) en Divosa (Sociale Vzw) afgerond zodat deze zo snel mogelijk kan worden geïmplementeerd. Ook de kwestie van optimalisatie en verkorting van de doorlooptijd van aanvragen komt aan de orde.

Voor de uitvoering van deze ondersteunings- en kostendekkingsmaatregelen krijgen de gemeenten in totaal circa 75 miljoen euro, met een mogelijke verdubbeling van de toewijzing.

 

U kunt een analyse van uw situatie door een specialist aanvragen via de link: https://www.nalog.nl/2020/03/17/predvaritelnye-zayavki-na-kompensaciyu/

Publicatiedatum: 20.03.2020
Tags:

Nieuwsbrief abonnement

Open een BV in Nederland

Open een BV in Nederland

Turnkey bedrijfsregistratie.

Meer>
logo nalog

Wat vind je van deze site? ​

Het doel van uw beroep?

Voer geen persoonlijke informatie in, zoals naam, burgerservicenummer of telefoonnummer. Wij reageren niet op vragen, opmerkingen en klachten die via dit formulier binnenkomen.

annulering