Startpagina Gemeen Vanaf 1 juli “koud ...

Koud bellen verboden vanaf 1 juli

Het idee van "koude" verkoop per telefoon, wanneer individuen worden gebeld vanaf anonieme nummers en verschillende goederen of diensten aanbieden, overleeft de laatste ...

Het idee van "koude" telefoonverkoop, wanneer individuen worden gebeld vanaf anonieme nummers en verschillende goederen of diensten aanbieden, leeft zijn laatste dagen. Vanaf 1 juli zijn ze officieel verboden door nieuwe wijzigingen in: Telecommunicatierecht (telecommunicatiewet) https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2021-173.html

Een van de redenen voor deze beslissing was de snelle ontwikkeling van het gebied van telefoonreclame, toen het erop aankwam dat telefoontjes van gewoon irritant agressief worden, zoals bijvoorbeeld vaak het geval is bij energiebedrijven.

Daarnaast scherpt Europa de regels voor het gebruik van privégegevens in elektronische communicatie aan en schaft het de zogenaamde "bel-mij-niet-lijst" af (bel-me-niet-registreren)... Dit betekent dat het nu niet de klanten zijn die elk bedrijf dat hen belt moeten melden dat ze van de bellijst willen worden geschrapt, maar dat de bedrijven zelf eerst toestemming moeten vragen om te mogen bellen. Met andere woorden, de nieuwe regels maken vervelende advertenties onmogelijk.

Maar u kunt deze toestemming nog steeds aanvragen. Op de website van een leverancier kunnen lezers bijvoorbeeld worden gevraagd hun gegevens achter te laten om contact met hen op te nemen om de details te verduidelijken. Een belangrijke voorwaarde voor een toekomstig telefoongesprek zal zijn dat de telefoonnummers niet meer verborgen blijven en de gebruiker zelf uit het bericht duidelijk moet begrijpen waarom hij zijn contacten verlaat.

Telefonische communicatie met een klant van het bedrijf, die al in het verleden heeft plaatsgevonden, wordt beschouwd als een doorlopende werkrelatie. Er is echter geen verjaringstermijn voor een dergelijke relatie. Als een bedrijf wil weten of hun relatie met deze klant nog steeds geldig is, kan het: balans-test aanvraag (evenwichtstest) https://balanstoetstelemarketing.nl/ в commissie Balans toets telemarketing (CBT) en begrijpen of de relatie met de klant actief is of dat er een nieuw oproepverzoek nodig is.

Wat te doen als iemand op een zakelijke bijeenkomst een ondernemer ontmoet en deze ondernemer vervolgens een product of dienst wil aanbieden? Deze oproep is immers in wezen nog steeds "koud". In dit geval kunt u bellen zonder bang te zijn voor een boete, aangezien dit geen systematisch telefoontje is naar potentiële klanten.

Publicatiedatum: 13.06.2021
Tags:

Nieuwsbrief abonnement

Open een BV in Nederland

Open een BV in Nederland

Turnkey bedrijfsregistratie.

Meer>
logo nalog

Wat vind je van deze site? ​

Het doel van uw beroep?

Voer geen persoonlijke informatie in, zoals naam, burgerservicenummer of telefoonnummer. Wij reageren niet op vragen, opmerkingen en klachten die via dit formulier binnenkomen.

annulering